معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

۹۸ درصد گلزارهای شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شد

1402/04/10 - 15:20 - کد خبر: 95416 نسخه چاپی

نصر: معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد از گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده و تلاش برای ساماندهی بقیه آنها ادامه دارد.

به گزارش نصر، مجید حلاج روز شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ملکان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران استان انجام شده است، گفت: ۹۲۷ دیدار در شهرستان ملکان انجام شده است.
وی با اعلام اینکه سال گذشته به منظور خاطره نگاری و جمع آوری فرهنگ شفاهی شهدا در استان ۲۰ میلیارد هزینه شده است، گفت: تلاش براین است در قالب فیلم و خاطره گویی آثار تمامی شهدای گرانقدر و ایثارگران از طریق خانواده محترمشان گردآوری شود.
فرماندار ملکان نیز با تاکید بر ساماندهی مزار شهدای شهرستان گفت: ساماندهی تمامی مزار شهدا در روستاها به اتمام رسیده اما هنوز مزار شهداء در شهر ساماندهی نشده است.
بهمن قائلی بر لزوم تسریع در ساماندهی مزار شهدای ملکان تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود.
وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب است با تحقق جهاد تبیین برای نسل انقلاب ترویج شود.
فرماندار ملکان گفت: خانواده شاهد و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی هستند که تکریم و حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید جزء جدانشدنی برنامه های مدیران باشد.
فرماندار ملکان افزود: باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران پیشگام باشیم .
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل انقلاب با تحقق جهاد تبیین و تولید آثار ماندگار با بهره گیری از هنرمندان و بزرگان که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می شود.
حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان نیز گفت: شهدا برای تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.
شهرستان ملکان در جنوب استان آذربایجان شرقی در ۱۵۵ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۲۴ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز کرده است.
مردم آذربایجان شرقی با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۷ شهید، ۲۳ هزار جانباز، ۲ هزار آزاده و ۳۵ هزار ایثارگر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
انتهای پیام/
۹۸ درصد گلزارهای شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار