خبر/

جذب ۱۵ هزار دانشجو در فراخوان طرح ملی کارآفرینی

1402/04/10 - 11:24 - کد خبر: 95391 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز فراخوان جذب دانشجو برای ثبت‌نام در طرح ملی ترویج کارآفرینی از امروز خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۵ هزار دانشجو جذب این طرح می‌شوند.

به گزارش نصر، امید رضایی‌فر در نشست خبری امروز با عنوان «فراخوان طرح ترویج کارآفرینی» که در محل وزارت علوم برگزار شد، این طرح را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم دانست که از سال گذشته مقدمات اجرایی و نگارش آیین‌نامه آن آغاز شد.
وی ادامه داد: این طرح در نهایت هفته آخر اردیبهشت ماه امسال در پارک علم و فناوری امیرکبیر با حضور وزیر علوم به صورت آزمایشی رونمایی شد.
سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم تاکید کرد: انتظار داریم در حوزه کارآفرینی، در نهایت جامعه ۵ درصدی دانشجویی نسبت به مشارکت در این طرح ابراز علاقه‌مندی کنند و از توانمندی‌های تخصصی افراد مختلف استفاده کنند و در این فرایند با محوریت دانش به مجموعه‌های توسعه کسب و کار دانش‌بنیان کمک کنند.
رضایی‌فر در خصوص اعتبارات این طرح و میزان اختصاص آن به دانشگاه‌های مختلف کشور توضیح داد: در این طرح هر دانشجو ۱ میلیون تومان اعتبار و در مرحله اول ۱۵ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند. میزان اعتبار تخصیص یافته در طرح به دانشگاه‌های مختلف نیز بسته به تعداد دانشجویان آنها و تعداد مشارکت دانشجویان دارد.
رضایی‌فر ادامه داد: دبیرخانه طرح در محل پارک علم و فناوری امیرکبیر واقع است و وزارت علوم برای واگذاری طرح‌های مختلف به پارک‌های علم و فناوری و در قالب برنامه "۵۰ پارک، ۵۰ برنامه " پارک علم و فناوری امیرکبیر را متولی اجرای این طرح کرده است.
وی یادآور شد: در این فرایند دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند، همچنین انتظار داریم وزارتخانه‌هایی مانند وزارت کار، وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه کمک کنند.
رضایی‌فر با اشاره به اهمیت این طرح برای وزارت علوم، گفت: مرحله اول اعتبارات این طرح در اختیار همه دانشگاه‌های بزرگ و کوچک قرار داده شده است.
انتهای پیام/
جذب ۱۵ هزار دانشجو در فراخوان طرح ملی کارآفرینی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار