سخنگوی سازمان امور مالیاتی خبر داد:

ثبت رکورد 5 میلیون پرونده در ارائه اظهارنامه مالیاتی

1402/04/09 - 21:15 - کد خبر: 95363 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد جدید پنج میلیون نفری برای ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد اصناف و مشاغل خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی موحدی‌بک‌نظر در گفت‌وگویی، در مورد ‌آخرین آمار از وضعیت ارائه اظهارنامه‌های مالیات عملکرد مشاغل و اصناف گفت: بر اساس آخرین آمار تا ساعت هشت امروز جمعه 9 تیر ماه مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی یک میلیون و 213 هزار و 782 فقره اظهارنامه و مجموع کل کسانی که از تبصره 100 قانون مالیات استفاده کرده‌اند سه میلیون و 792 هزار و 92 نفر بوده و مجموع کسانی که اظهارنامه ارائه کرده و یا از تبصره 100 استفاده کرده‌اند بیش از 5 میلیون نفر شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 500 هزار نفر بیشتر بوده است.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: سال قبل مجموع اظهارنامه‌های اصناف و مشاغل چهار میلیون و 450 هزار نفر بود که امسال رکورد  جدیدی ثبت شده و 500 هزار نفر جدید در این طرح مشارکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی تصمیمی برای تمدید مجدد مهلت ارائه اظهارنامه و استفاده از تبصره 100 برای مشاغل و اصناف ندارد، گفت: آخرین مهلت پایان وقت فردا شنبه 10 تیر ماه 1402 است و در فرصت باقیمانده صاحبان اصناف و مشاغل می‌توانند از تبصره 100 استفاده کرده و یا اظهارنامه ارائه کنند.
موحدی‌بک‌نظر اظهار امیدواری کرد: حدود 700 هزار نفر بیشتر از سال قبل دریافت اظهارنامه و یا مشارکت در تبصره 100 داشته باشیم که این در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌رود.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین در مورد مالیات عملکرد شرکت‌های حقوقی هم گفت: شرکت‌ها طبق روال برای مالیات عملکرد سال گذشته خود از ابتدای سال تا پایان تیر ماه امسال مهلت ارائه اظهارنامه دارند.
طبق سیاست‌های کلی برنامه قرار است سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی به 20 درصد افزایش پیدا کند در حالی که این رقم در حال حاضر حدود هشت درصد است و 100 درصد بودجه‌های جاری دولت باید از محل مالیات و عوارض تأمین شود.یکی از سیاست‌های مهم دولت برقراری عدالت مالیاتی و دریافت مالیات واقعی از فعالان اقتصادی است در این زمینه 50 درصد از صاحبان اصناف و مشاغل با توجه به عملکرد درآمدی خود در سال گذشته مالیات صفر اظهار کرده یعنی در عمل مالیاتی نمی‌پردازند و حدود 90 درصد اصناف هم مالیات کمتر از 10 میلیون تومان در سال برای عملکرد یکسال گذشته خود می‌پردازند.
انتهای پیام/
ثبت رکورد 5 میلیون پرونده در ارائه اظهارنامه مالیاتی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار