وزیر ارشاد:

سرانه مطالعه هر ایرانی 33 دقیقه است/ قیمت کتاب ها منطقی خواهد شد

1402/04/09 - 20:53 - کد خبر: 95358 نسخه چاپی

نصر: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش درباره برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی، گفت: پیمایش های معتبر ما نشان می دهد که میزان مطالعه در کشور نسبت به سال گذشته در وضعیت بسیار بهتری است. در حال حاضر میزان مطالعه هر یک نفر بدون احتساب کتاب های آموزشی و ادعیه، 33 دقیقه برآورد شده است.

به گزارش نصر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: کتابخانه های سیار گسترش خواهد یافت و در حال مجهز کردن و تغییر کاربری تعداد زیادی «ون و وانت» برای تحقق این برنامه هستیم.
محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به پرسش درباره برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی، گفت: پیمایش های معتبر ما نشان می دهد که میزان مطالعه در کشور نسبت به سال گذشته در وضعیت بسیار بهتری است. در حال حاضر میزان مطالعه هر یک نفر بدون احتساب کتاب های آموزشی و ادعیه، 33 دقیقه برآورد شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار کتابخانه در سطح کشور فعال هستند و اتفاقاً در آخرین جسله هیئت دولت با حضور رییس جمهور اصلاح یکسری قوانین در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اسماعیلی اعلام کرد: بنا داریم کتابخانه های سیار را گسترش دهیم و در حال مجهز کردن و تغییر کاربری تعداد زیادی از «ون و وانت» برای تحقق این برنامه هستیم.
وی درخصوص برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت کتاب، اظهار داشت: در تلاش هستیم که قیمت تمام شده کاغذ را کاهش دهیم، البته اینکه قول دهم قیمت فعلی کتاب کاهش پیدا کند، شاید غیر واقعی باشد، اما تلاش می کنیم که قیمت ها را منطقی نگه داریم.
اسماعیلی در پایان گفت: به طور کلی باید به این نکته توجه داشته باشیم که فضای کلی که وجود دارد، ممکن است برای کاهش قیمت ها در بخش کتاب، اشکالاتی ایجاد کند.
انتهای پیام/
سرانه مطالعه هر ایرانی 33 دقیقه است/ قیمت کتاب ها منطقی خواهد شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار