مصرف 3 لیتر آب برای تولید یک کیلوات برق

1402/04/09 - 18:27 - کد خبر: 95354 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: اگر یک کیلو وات ساعت برق استفاده می‌کنید، سه لیتر آب در تولید آن مصرف شده است.

به گزارش نصر، آذربایجان‌شرقی، سیدمحسن ‌موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق  آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ‌عید غدیر، عید رهبری، مدیریت جامعه اسلامی است؛ پیامبر اعظم (ص) در این روز رهبری نظام اسلامی را به دست حضرت علی(ع) سپرد و این کار در انقلاب اسلامی نیز ادامه‌دار بود. 
وی افزود: در هر فتنه و مشکلی که حل موضوع به دست رهبری رسیده است، آن مشکل زود حل شده است. 

فعالیت ۱۰ هزار نفر در تولید برق در کشور
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان با بیان اینکه ۷۰۰ همکار در بخش ما فعالیت می‌کند، گفت: ما هفتصد نفر در استان و ۱۰ هزار نفر در کل کشور در این سنگر از نظام تولید برق می‌کنیم که همگی برای تولید پایدار انرژی است. 
وی با تاکید بر وابستگی زندگانی به برق، گفت: شارژ موبایل، کولر، روشنایی، مشاغل و غیره بستگی به برق است و زندگی امروزی بدون برق ممکن نیست. 
موسوی خاطرنشان کرد: برق غیرقابل ذخیره‌سازی است و حتی آبی که به دست ما می‌رسد با پمپاژ برقی به دستمان می‌رسد. 
وی گفت: شیرینی استفاده از برق تا زمانی است که قطعی نداشته باشد زیرا با این صورت تلخی و مشکلات دربر خواهد داشت. 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان با بیان اینکه از سال ۶۴ که نیروگاه برق تبریز راه‌اندازی شده است، درب این بخش بسته نشده است، گفت: تا الآن دو نسل از همکاران ما بازنشسته شده‌اند و همگی شبانه‌روزی برای تولید برق و تامین آسایش کشور فعالیت می‌کنند. 

۸۵ هزار مصرف برق در پیک مصرف
وی خاطرنشان کرد: در کل کشور ۷۰ هزار مگاوات قابلیت تولید برق در زمان پیک ۸۵ هزار برق مصرف داریم و از این‌رو باید برای تامین برق خاموشی اعلام کنیم که یک موضوع جهانی است. 
موسوی با اشاره بر اینکه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با قطعی‌های مکرر روبه‌رو بودیم، ادامه داد: بعد از اینکه دولت سیزدهم پای کار آمد، مدیریت بار و پیک‌زایی را در اولویت قرار دادند؛ برنامه‌ریزی برای جبران این ۱۵ هزار مگاوات انجام شد و 6 هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌هایی که قرار بود ساخته شود را ساختند؛ در برخی نیروگاه‌ها تعمیرات اساسی با تامین بودجه انجام گرفت. 
وی گفت: از سال گذشته در رابطه با تولید و انتقال مشکلی نداریم و قطعی برق وجود نداشت. 

قبض برق هشت میلیون مشترک رایگان شد
موسوی افزود: سال گذشته مشترکان کم مصرف مورد تشویق قرار گرفتند ولی امسال همه‌ مشترکان اگر نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند پاداش دریافت می‌کنند.
وی یادآور شد: هشت میلیون مشترک یا قبض برق‌شان صفر شد، یا از ما بدهکار شدند.  
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان با بیان اینکه نقطه حساس ما پیک بار است که معمولا در اوج‌ گرما و زمان شب است، ادامه داد: نیاز نیست لباسشویی، ظرفشویی، اتو را در اوج پیک بار استفاده کنیم. 
وی با اشاره بر اینکه در استان چهار نیروگاه وجود دارد، گفت: همه تلاش‌ها بر این است که این وظیفه ماست؛ هر جا که لازم باشد، همکاران من در هر ساعت از شبانه‌روز وارد لوله‌های شدیدا شرجی می‌شوند و نقاط کور را رفع می‌کنند. 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان به آتش‌سوزی چند سال پیش نیروگاه تبریز گفت: همکاران من در عرض ۲۴ ساعت، اولین واحد را روی مدار آوردند و دومین واحد را در عرض چهار ساعت روی مدار آوردند. 
اورهال نیروگاه‌های آذربایجان‌شرقی بدون نیاز به نیروی خارجی
وی یادآور شد: از سال ۸۰، بدون وابستگی به نیروهای خارجی تمام نیروگاه‌ها توسط نیروهای داخلی اورهال می‌شوند. 
موسوی گفت: از سال ۹۰ به بعد هیچ قطعه خارجی به نیروگاه‌های استان وارد نشده است و تماما از قطعات خود کشور استفاده می‌شود. 
وی تاکید کرد: اگر یک کیلو وات ساعت برق استفاده می‌کنید، سه لیتر آب در تولید آن مصرف شده است. 
موسوی ادامه داد: ما به هیج وجه علاقه‌مند به استفاده از مازوت نیستیم؛ اما گاهی با محدودیت گازی روبه‌رو می‌شویم از این‌رو موظف به تولید با مازوت هستیم. 
وی گفت: سال گذشته ۲۶ آبان گاز ما قطع شد در حالی که دو سال گذشته، از شهریور قطع شده بود. 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان افزود: امسال نیز تلاش بر این است تا آخرین لحظه به ما گاز دهند تا از مازوت کمتر مصرف کنیم. 
وی گفت: برخی از نیروگاه‌های استان با طرح افزایش تولید و بازتوانی نیروگاه‌های استان روبرو هستند که تا پایان سال آینده این نیروگاه‌ها هر کدام با افزایش تولید روبرو خواهند شد. 
انتهای پیام/
مصرف 3 لیتر آب برای تولید یک کیلوات برق خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   نیروگاهی   10 ماه پیش  

نصر نیوز عزیز در صورت نیاز بنده آماده ام با زحمات و هماهنگی شما رسانه وزین با حضور در دفتر امام جمعه محترم و شخص آقای استاندار با مدارک ارائه گزارش کنم. ممنون

پاسخ   نیروگاهی   10 ماه پیش  

باسلام خدمت تلاشگران وخبرنگاران نصرنیوز. من از کارمندان نیروگاه تبریز هستم بیزحمت رسانه شما صدای مارا به حاج آقا دکتر آل هاشم امام جمعه محبوب شهرمان برساند.حاج آقا آل هاشم بزرگوار آیا موقع حضور آقای موسوی در دفتر جنابعالی علت درخواست واصرار ایشان برای سخنرانی درجایگاه نمازجمعه پرسیدید چه شددر اواخر دولت آقای روحانی با هزاران التماس و واسطه گری مدیر عامل شدید؟ وچرا امروز به یاد نمازجمعه افتادید؟ در دوسال مدیریتتون کجا بودی؟ در سخنرانی نمازجمعه به جز چند نفر پادوی مدیر عامل که دنبال گرفتن امتیاز ونفع شخصی بوده وکمتراز تعداد انگشتان دست بودن بقیه چندصدنفر کارمندان نیروگاه چرا همراهی نکردن؟ واقعا دل انسان از بعضی مدیران هزارچهره چون ایشان به درد می اید. چرا ایشان از مشکلاتی که به پرسنل تحمیل کرده سخنی نگفت؟ چقدر با افتخار از تعمیرات سخن گفته و نگفته استاندارد تعمیرات ۳ماهه است ولی ایشان در ۷ماه و آنهم با چه وضعیتی انجام داده؟ چرا از مشکلات و مطالبات پرسنل سخنی نگفت؟ و هزاران سوال دیگر که استدعا داریم اگر امام جمعه محترم و مردمی و استاندار عزیز افتخار حضور در جمع پرسنل را داشته باشن چهره واقعی این مدیر در آن جمع عیان خواهد شد.

(یادمان باشد او می بیند آقای موسوی ...)

با تشکر از نصر نیوز
پژوهشیار