معاون پارلمانی رئیس جمهوری؛

در «برنامه هفتم توسعه» اهداف کمی دقیق مطرح شده و کلی‌گویی نشده است/ امیدواریم کمیسیون تلفیق هرچه زودتر به جمع‌بندی برسد

1402/04/09 - 14:57 - کد خبر: 95349 نسخه چاپی

نصر: معاون پارلمانی رئیس جمهوری تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه اهداف کمی دقیق مطرح شده و کلی‌گویی نشده است

به گزارش نصر، سید محمدحسینی در گفت‌‌وگو یی، درخصوص بررسی «لایحه برنامه توسعه هفتم» گفت: پیشنهادات داده شده است. کمیسیون‌های تخصصی نظر می‌دهند. کمیسیون تلفیق هم کار خودش را شروع کرده است، امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسند و به صحن علنی بیاید. حتی در جلسات جانبی هم که برخی از فراکسیون‌ها دعوت کردند، آقای منظور حضور پیدا کردند و توضیحات را ارائه داده‌اند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در «لایحه برنامه هفتم توسعه» اهداف کمی دقیق مطرح شده است، بیان کرد: یعنی این‌که ما قرار است در رشد اقتصادی در بحث نقدینگی، اشتغال، سرمایه‌گذاری به چه اعدادی دست پیدا کنیم همه این‌ها دقیقا معلوم شده که قابل سنجش و محاسبه است و کلی‌گویی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: مسائل اصلی کشور در ۲۴ فصل بر اساس سیاست‌هایی که در هفت بخش مشخص شده در برنامه آمده است و مباحث بر این مبنا مشخص شده است. بعضی‌ها می‌گویند برخی از  مسائل نیست؛ توجه داشته باشید بنا نیست همه چیز باشد؛ چراکه برای برخی از موارد ما قانون داریم و نیاز و ضرورتی نبوده است زیرا هنگامی که قانون وجود دارد نیازی به تکرارش نیست. 
حسینی عنوان کرد: مثلا در بحث جهش تولید دانش‌بنیان، بحث جوانی جمعیت که قانون مفصل و جدایی دارد دیگر نیازی نبود این مسئله تکرار شود.
وی در خصوص این‌که عنوان می‌شود دولت قرار است لایحه بودجه سال  ۱۴۰۳ را زودتر از موعد ارسال کند، گفت: لایحه بودجه طبق روال خودش ۱۵ آذر به مجلس می‌رود، مگر این‌که نمایندگان بخواهند سریع‌تر رسیدگی کنند. ممکن است نمایندگان می‌خواهند به حوزه‌های انتخابیه بروند شاید بخواهند زودتر به آن بپردازند اما دولت طبق آئین‌نامه داخلی مجلس تا ۱۵ آذر باید آن را تقدیم کند که این کار را انجام خواهد داد. 
انتهای پیام/
 در «برنامه هفتم توسعه» اهداف کمی دقیق مطرح شده و کلی‌گویی نشده است/ امیدواریم کمیسیون تلفیق هرچه زودتر به جمع‌بندی برسد ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار