کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده همراه با وزش باد در شمال آذربایجان‌ شرقی

1402/04/09 - 12:33 - کد خبر: 95344 نسخه چاپی

نصر: کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات خنک شمالی خبر داد و گفت: دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه حدود سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش نصر، «کبری رفیعی» به ارائه توضیحاتی درباره شرایط جوی و آب و هوای امروز (جمعه) و روزهای آتی پرداخت و اعلام کرد: امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات اردبیل و مناطق جنوبی از جمله ارتفاعات هرمزگان و سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.
وی ادامه داد: روز شنبه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، مناطق شرقی اردبیل و مناطقی از استان گلستان علاوه بر مناطق ذکر شده آغاز خواهد شد و در روز یکشنبه این مناطق بارش‌ها را به شکل خفیف‌تر خواهند داشت.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها به ارتفاعات البرز مرکزی محدود و به شکل رگبارهای پراکنده خواهد بود و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه حدود سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد. همچنین طی پنج روز آینده برای شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که احتمال خیزش گردوخاک برای این‌ مناطق وجود دارد.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه تا روز دوشنبه در جنوب استان تهران، قم و شمال و شرق اصفهان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.
وی گفت: شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود و آب‌های دریای خزر روز شنبه این شرایط را خواهد داشت. خلیج فارس هم از روز شنبه تا دوشنبه همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.
رفیعی اظهار کرد: تهران امروز در گرم‌ترین حالت به ۳۸ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز ۲۶ درجه بالای صفر خواهد بود.
انتهای پیام/
رگبار پراکنده همراه با وزش باد در شمال آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار