خبر/

تاکید امام جمعه تبریز بر اصلاح الگوی مصرف آب و برق

1402/04/08 - 12:14 - کد خبر: 95300 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در بخش آب و برق استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب‌ و برق گفت: مصرف بهینه آب و برق همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اینکه در سال گذشته قطعی برق و آب نداشتیم به معنای این نیست که بیشتر مصرف کنیم، بلکه باید درست مصرف کنیم تا دچار مشکل نشویم .
وی  گسترش ساخت نیروگاه را از اولویت های این صنعت دانست و گفت: نیروگاه های موجود جوابگوی مصرف نیست؛ لذا نیاز است در این بخش توسعه قابل توجهی داشته باشیم .
وی همچنین خدمت به ملت ارزشمند ایران اسلامی را بسیار واجب و مهم برشمرد و گفت: به لطف خدا گشایشی از نظر ارتباطات با کشورهای مختلف و دیپلماسی اقتصادی کشور شده و انشاالله که این گشایش را در سفره مردم دیده ببینیم؛ چرا که اقدامات شایسته دولت نسبت به آینده امیدوار کننده است .
غفارزاده مدیرعامل آب منطقه ای استان نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ طرح بزرگ آبی افتتاح شده، گفت: اگر چه وضعیت بارش آبی استان برابر سال قبل است اما در این زمینه از میانگین دراز مدت ۱۷ درصد عقب هستیم و تنها ۴۵ درصد مخازن سدهای استان آب دارند.
 اسماعیل زاده مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان هم با بیان اینکه برق قابل ذخیره سازی نیست و باید تنظیمی بین تولید و مصرف باشد گفت: ظرفیت تولید برق استان ۲۱۰۰ مگاوات و  مصرف ما ۲۳۸۰ مگاوات است لذا نیاز است از استانهای همجوار برای جبران کسری برق اقدام کنیم.
انتهای پیام/
تاکید امام جمعه تبریز بر اصلاح الگوی مصرف آب و برق نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار