مدیرکل حوزه ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛

گینه کوناکری علاقمند به همکاری های فنی و حرفه ای با آذربایجان شرقی است

1402/04/07 - 17:05 - کد خبر: 95281 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حوزه ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مربیان فنی و صنعتی گینه کوناکری علاقمند به همکاری های فنی و حرفه ای با آذربایجان شرقی هستند، گفت: هدف هیات گینه‌ای از حضور در تبریز و بازدید از چند گروه صنعتی در این شهر، آشنایی با توان صنعتی این استان و پیش زمینه ای برای حضور هیات بلندپایه در روزهای آینده است.

به گزارش نصر، سید مازیار علوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید این هیات از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار کرد: نتیجه و گزارش این بازدید از سوی این هیات به وزارت کشاورزی گینه کوناکری برای انجام اقدام های لازم اعلام می‌شود.
وی همچنین به حضور هیاتی از مربیان این کشور در تهران برای فراگیری مهارت های فنی لازم اشاره کرد و گفت : این دوره ۲۱ روزه هم اکنون در تهران در حال برپایی است.
علوی همچنین به ظرفیت‌های قاره آفریقا اشاره کرد و گفت: این قاره نقش مهمی در آینده ایفا خواهد کرد از این رو بسیاری از کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری در این قاره هستند.
وی ادامه داد: ایران رابطه خوبی با کشورهای شرق آفریقا دارد و ما دوست داریم این روابط به کشورهای غربی نیز توسعه یابد از این رو با هماهنگی معاونت اقتصادی وزارت خارجه در تلاش هستیم تا ارتباط با این کشورها را تقویت کنیم.
وی افزود: توسعه صادرات و خدمات فنی با این کشورها در دستور کار سازمان آموزش فنی حرفه‌ای قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های فنی موجود در تمامی استان‌ها در این راستا بهره بگیریم.

علاقه مند به استفاده از ظرفیت های فنی ایران و تبریز هستیم
رئیس مرکز ملی خودرو و مشاور وزیر کار گینه نیز اعلام کرد: ایران و تبریز ظرفیت‌های فنی بسیار بالایی دارند و و علاقمند هستیم از این ظرفیت‌ها در کشور خود بهره‌مند شویم.
تو مانی اضافه کرد: بازدید امروز از گروه صنعتی تراکتور نقطه شروعی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این گروه در گینه خواهد بود که امیدوارم همکاری و هماهنگی لازم در این زمینه انجام شود.
وی ابراز علاقه‌مندی کرد تا اقدامات لازم برای راه‌اندازی کارخانه تولید تراکتور در گینه کوناکری انجام شود.
تومانی همچنین از حضور هیات بلندپایی از این کشور در ایران در ماه‌های آینده خبر داد گفت: امیدواریم در این سفر اقدامات لازم در زمینه‌های بهره‌گیری از توان فنی ایران و همچنین تولید تراکتور در این کشور فراهم شود.
وی همچنین خواستار حضور متخصصان و مربیان فنی از گروه صنعتی تراکتور در این کشور برای آموزش نیروی انسانی به ویژه در مورد تراکتور شد.

دیپلماسی مهارت دغدغه اصلی دولت سیزدهم است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز افزود: دیپلماسی مهارت دغدغه جدی دولت سیزدهم بوده و شاخص اصلی در این دغدغه شناساندن ظرفیت‌هاست.
علی مشایخی ادامه داد: مهمترین حلقه مفقوده صنعت و تکنولوژی مهارت است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال تبدیل مهارت به دغدغه عمومی است.
وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اصلی دیپلماسی مهارت است و باید از این ظرفیت به طور حداکثری استفاده شود.
مشایخی همچنین از ایجاد مرکز مشترک مهارت بین ایران و ارمنستان در تبریز خبر داد و گفت: در این مرکز توان‌های فنی خود را به طرف مقابل ارائه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تبریز ظرفیت‌ها و توان‌ فنی بالایی دارد و این آمادگی را دارد تا تکنولوژی، نیروی انسانی و پشتیبانی های لازم را برای انتقال دستاوردها به کشورهای مختلف را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، هیات گینه کوناکری در سفر خود به آذربایجان شرقی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و ایران خودرو بازدید کرده و با مقامات استانی دیدار و رایزنی خواهد کرد.
کشور گینه در غرب آفریقا و هم مرز با کشورهای مالی، لیبریا، سیرالئون، سنگال، ساحل عاج و گینه بیسائو است، وسعت آن ۸۵۷ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن حدود ۱۲ میلیون نفر است.
کوناکری پایتخت این کشور بیش از ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و تراکتورهایی که در این کشور مورد استفاده هستند تولید چین و رومانی است و زمینه حضور تراکتور ایران در بازار مصرف این کشور به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب است.
انتهای پیام/
گینه کوناکری علاقمند به همکاری های فنی و حرفه ای با آذربایجان شرقی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار