متفکرآزاد مطرح کرد؛

گام مهم مجلس برای کنترل قیمت کالاهای اساسی/ معافیت مالیاتی واردات داروهای فاقد مشابه داخلی

1402/04/07 - 15:45 - کد خبر: 95277 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با رای مجلس شورای اسلامی نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، برنج، دانه های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل از ۹ درصد به یک درصد تقلیل یافت.

به گزارش نصر، روح الله متفکرآزاد در گفتگویی با اعلام این خبر، افزود: مجلس با رای امروز خود قدم مهمی در رابطه با کنترل قیمت کالاهای اساسی برداشت که شامل دو حوزه واردات مواد غذایی اساسی و واردات دارو ها و تجهیزات پزشکی که مشابه داخلی ندارند، می شود.
وی افزود: با رای مجلس شورای اسلامی نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، برنج، دانه های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل از ۹ درصد به یک درصد تقلیل یافت.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین واردات داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند. این اقدام در راستای حمایت از مردم و مصرف کنندگان برای کنترل قیمت در قالب لایحه دو فوریتی دولت انجام شد.
متفکرآزاد گفت: این مصوبه در جهت تنظیم بازار بوده و کاربرد آن در مواقع ضرورت است، مجلس تاکیدات مکرر خود به دولت را مبنی بر اینکه مصوبه مذکور نباید به تولید داخلی صدمه وارد کند اعلام داشته است.
انتهای پیام/
گام مهم مجلس برای کنترل قیمت کالاهای اساسی/ معافیت مالیاتی واردات داروهای فاقد مشابه داخلی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار