رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان؛

دو درصد اتحادیه تعاونی‌های کشور در زنجان فعال است

1398/09/25 - 10:05 - کد خبر: 9526 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۹۱ اتحادیه تعاونی در کشور فعال است که از این تعداد دو درصد شامل ۱۲ اتحادیه در استان زنجان واقع شده و بیشترین آن به بخش اصناف اختصاص دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی یگانه‌فرد شامگاه دیشب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی  با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی‌ها در کشور، اظهار کرد: این موضوع اهمیت زیادی دارد بطوریکه که مقرر شده، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور به تعاونی‌ها سپرده شود.
وی ادامه داد: زنجان جزو استان‌های مستعد و دارای ظرفیت کشور در زمینه تشکیل تعاونی‌ها است و در این زمینه پس از آذربایجان‌ غربی و گیلان قرار دارد.
رییس اتاق بازرگانی استان زنجان، با بیان اینکه مجموع تعاونی‌های استان زنجان چهار هزارو ۴۷۲ مورد است، گفت: در این استان ۴۴۷ تعاونی کشاورزی، جنگل‌داری و غیره وجود دارد، همچنین ۲۳۴ مورد در بخش تعاونی صنعتی و ۹۰ تعاونی نیز در بخش  ساختمانی است.
این مسؤول، مازندران، خراسان رضوی و کرمان را از  استان های پیشرو در زمینه تعاونی های کشاورزی، شکار و جنگلداری عنوان کرد و گفت: استان های تهران، خوزستان و فارس نیز در تعداد تعاونی های ساختمانی در مقایسه با استان های دیگر پیشرو هستند.
یگانه فرد، کشاورزی و جنگلداری، صنعت، ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتورسیکلت و کالای خانگی، مستقلات اجاره و فعالیت های کسب و کار و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات را از اصلی‌ترین گروه فعالیت های اقتصادی تعاونی های کشور تا پایان سال گذشته بیان کرد.
رییس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه به فرصت همکاری های دو جانبه زنجان و چلیابینسک در زمینه تولید و تجارت چاقو اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق اورال جنوبی باهدف شناخت بازار و کمک به بازاریابی تجار و بازرگانان طرفین است که می تواند یکی از علاقه‌مندی های تجارت این استان و چلیابینسک روسیه باشد.
انتهای پیام/
دو درصد اتحادیه تعاونی‌های کشور در زنجان فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار