مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی؛

شهرداری تبریز در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تسریع کند

1402/04/07 - 12:02 - کد خبر: 95254 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خواستار ساماندهی و بهسازی گلزار شهدای ستارخان تبریز توسط شهرداری شد.

به گزارش نصر، جابر ابوالفتح زاده روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به ناقص ماندن اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای ستارخان در محله سرخاب تبریز، اظهار کرد: بهسازی این گلزار باید جزو اولویت های شهرداری تبریز باشد، چون مزارهای شهدا این محل به خصوص مزارهای غیرتجمیعی و پراکنده در معرض آسیب و بی حرمتی قرار دارند.
در آرمستان ستارخان تبریز تعداد ۱۵۸ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس آرمیده اند.
وی تسریع در روند تکمیل طرح های ساماندهی گلزار شهدای ستارخان و فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت و نیز تعریف و اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه(مارالان) را از انتظارات مردم به ویژه خانواده های بزرگوار شهدا و البته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برشمرد.
ابوالفتح زاده، به واصل شدن طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت و آغاز بررسی های فنّی این طرح در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی نظر خود را در ارتباط با این طرح ارائه می کند و انتظار دارد شهرداری تبریز هم با توجه به محدود بودن فصل کاری طرح نهایی را در اسرع وقت عملیاتی کند.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بررسی طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تبریز روی دو محورِ مراعات شدن رهنمودهای رهبری درباره شیوه و روش‌های ساماندهی گلزارهای شهدا و همچنین تامین رضایت خانواده های معظم شهدا حساس است. لزوم تعریف و اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه(مارالان) را نیز مورد تاکید قرار داد.
ابوالفتح زاده گفت: شهدای والامقام ولی نعمتان ما هستند و همگی مدیون جانفشانی آنان هستیم و بر همین اساس پاسداشت و حفظ حرمت شهدا و مزارهای مطهر ایشان یک وظیفه است.
شهرداری تبریز آماده است به محض اخذ تائیدیه طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت عملیات عمرانی را آغاز کند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز هم در این نشست به تشریح مواضع مدیریت شهری در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای این کلانشهر و چگونگی برون رفت از مشکلات پیش رو پرداخت و گفت: شهرداری تبریز آماده است به محض اخذ تائیدیه طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، عملیات عمرانی را آغاز کند.
حکیمه غفوری از صدور دستور تکمیل ساماندهی گلزار شهدای ستارخان توسط شهرداری تبریز خبر داد و گفت: پیرو دستور شهردار، به زودی شهرداری منطقه ۱۰ با همراهی و معاضدت شهرداری های مناطق یک و دو تبریز کار ساماندهی مزارهای پراکنده این گلزار را شروع خواهند کرد.
وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح های تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدای ستارخان و فاز دوم وادی رحمت تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد.
غفوری درباره گلزار شهدای بقائیه (مارالان) نیز، گفت: مقرر است با کار کارشناسی و اخذ نظرات و استماع دقیق درخواست های خانواده های معظم شهدایِ دارای مزار در این گلزار، کار تدوین و تهیۀ طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه با قید فوریت آغاز و اجرا شود.
آذربایجان شرقی ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
انتهای پیام/
شهرداری تبریز در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تسریع کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار