معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد:

نکات بهداشتی برای ذبح قربانی

1402/04/07 - 11:36 - کد خبر: 95252 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، نکاتی را در خصوص پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در هنگام ذبح قربانی تشریح کرد.

به گزارش نصر، حسین حقایی در گفت‌وگویی، در تشریح این خبر، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مردم عزیز باید از همان ابتدا آن را رعایت کنند، خودداری از خرید دام زنده و یا گوشتی است که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شود.
وی با بیان این‌که باید دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کرد، افزود: مردم ذبح دام را صرفا در کشتارگاه‌های تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام دهند و به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.
وی ادامه داد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کرده و ابزار خود را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و هم‌چنین خونابه‌ها نیز باید به طریق بهداشتی دفع شود.
حقایی تاکید کرد: از مردم عزیز خواهشمند هستیم که به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند.
وی هم‌چنین با اشاره به موارد بهداشتی در زمان پس از ذبح دام نیز گفت: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ٢٤ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود.
وی خاطرنشان کرد: جگر و سایر امعا و احشای دام را می‌توان پس از ٤٨ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد مصرف کرد.
انتهای پیام/
نکات بهداشتی برای ذبح قربانی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار