دبیر بنیاد غدیر استان مطرح کرد: 

بازسازی واقعه غدیر نیازمند کمک خیرین است/ یک میلیون طعام غدیری در استان 

1402/04/07 - 15:02 - کد خبر: 95250 نسخه چاپی

نصر: دبیر بنیاد غدیر استان گفت: پیش بینی ما این است که امسال نزدیک یک میلیون اطعام برای غدیر در سراسر استان آماده شود.

به گزارش نصر، نشست خبری بنیاد بین المللی غدیر استان صبح امروز چهارشنبه هفت تیر برگزار شد.
حجۀ الاسلام و المسلمین "حسن کاملی فر" ضمن تبریک عید غدیر گفت: از عید قربان تا عید غدیر بعنوان دهه امامت و ولایت نام گذاری شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه ارزش واقعی غدیر تبیین و تشریح نشده است، مثلا در رابطه با خطبه غدیر چند جمله مختصر را مطرح و به آن بسنده می کنیم در حالی که پیامبر در آن جا مفصل صحبت کرده و در رابطه با ائمه معصومین علیهم السلام نیز در جمع 120 هزار نفر سخنرانی کرده اند. 
پیامبر خدا، یکصد آیه در خطبه غدیر تبیین و تفسیر شده و چندین سوره در آن خطبه را تفسیر و شان نزولش را بیان می کنند. 
وی در باب اهمیت غدیر از بیان معصومین گفت: بیش از 80 عنوان از سوی ائمه اطهار برای غدیر مطرح شده است.
کاملی فر سپس با استفاده از کلام امام صادق علیه السلام گفت: با فضیلت ترین و مهم ترین عید مسلمانان عید غدیر خم است و به همین جهت عید الله اکبر نام گذاری شده است. 
پیامبر خدا در خطبه غدیر وظیفه مهمی را برای ما محول کرده اند و فرمودند من حجت را بر شما تمام کردم، پیامبر خدا سه روز کاروان را متوقف کرد تا همه برسند و برای بیعت با امیرالمؤمنین علی علیه السلام هیچ بهانه ای نداشته باشند؛ همه وظیفه دارند نسل به نسل مسئله امامت و ولایت را تبلیغ کنند.
کاملی فر گفت: بنیاد بین المللی غدیر چندین سال است که فعالیت های خود را آغاز کرده و در استان ها به نمایندگی ولی فقیه در استان مدیریت می شود.
دبیر بنیاد غدیر گفت: در این بنیاد ریالی اعتبار دولتی وجود نداشته و همه فعالیت ها بصورت کمک های مردمی انجام می‌شود؛ ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت به ریاست نماینده ولی فقیه در استان از دو ماه پیش آغاز شده است، در شهرستان ها نیز ائمه جمعه بعنوان روسای دهه امامت و ولایت هستند.
وی اضافه کرد: یکی از آداب عید بزرگ غدیر اطعام غدیر است که در قالب اطعام و احسان غدیر در استان تشکیل خواهد شد و شعار ما این است که هر خانواده یک پرچم یا هر خانواده یک طعام.
وی ادامه داد: همه مردم می توانند در بزرگداشت دهه امامت و ولایت مشارکت کنند.
دبیر بنیاد غدیر استان افزود: در اولین روز دهه اولین جشن باشکوه خانوادگی در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد.
وی گفت:  پیش بینی ما این است که امسال نزدیک یک میلیون اطعام برای غدیر در سراسر استان آماده شود. 
وی در پایان گفت: بازسازی غدیر احتیاج به پشتیبانی می‌خواهد که متاسفانه بخاطر عدم پشتیبانی نتوانستیم کسی را بعنوان بانی یا خیر پیدا کنیم. 
انتهای پیام/
بازسازی واقعه غدیر نیازمند کمک خیرین است/ یک میلیون طعام غدیری در استان  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار