مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آذربایجان شرقی؛

انتقال مفاهیم دفاع مقدس عزتمندی کشور را سبب می‌ شود

1402/04/06 - 17:21 - کد خبر: 95223 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان، گفت: انتقال مفاهیم دوران هشت سال دفاع مقدس موجب عزتمندی و افزایش قدرت کشور می‌شود.

به گزارش نصر، امیر دریادار رضا عباسی روز سه شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی دفاع‌ مقدس و مقاومت تحت عنوان جشنواره ملی (فانوس)، اهمیت بازگو کردن حماسه دفاع‌ مقدس با زبان هنر را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتقال مفاهیم مقدس، پاک و زلال و جاری شدن فرهنگ دفاع‌ مقدس در همه ابعاد زندگی، مسیر رشد و توسعه همه‌ جانبه کشور را سرعت می‌بخشد.
وی اظهار کرد: با توجه به جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان انقلاب علیه نظام اسلامی، حضور مستمر و مؤثر فعالان حوزه دفاع‌ مقدس در جشنواره‌های فرهنگی و هنری ضروری است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند خنثی کننده دسیسه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان باشد.
امیر عباسی با بیان اینکه هفتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان برگزار می‌شود، ادامه داد: بهره‌گیری از قالب های متنوع و جذاب هنری برای معرفی و نشر ارزش های دفاع‌ مقدس از اهداف اصلی این جشنواره است.
وی گفتمان سازی هنر دفاع‌ مقدس مبتنی بر منویات رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع‌ مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های هنری مختلف، ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی دفاع‌ مقدس در سراسر کشور، گسترش روابط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ و ایثار و شهادت، ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان و تشویق آنها با خلق آثار هنری در حوزه دفاع‌ مقدس را از دیگر اهداف جشنواره فوق بیان کرد.
امیر عباسی گفت: جشنواره فانوس در قالب موضوعاتی همچون نقش ولایت در پیشبرد دفاع‌ مقدس و آرمان‌ و تداوم آن، نقش مردم در دفاع‌ مقدس، شهدا و ایثارگران در دفاع‌ مقدس، رسالت تداوم آرمان‌های دفاع‌ مقدس، سبک زندگی رزمندگان و شهدای دفاع‌ مقدس، سفرهای راهیان نور و نسل امروز برگزار خواهد شد.
تبریز به عنوان میزبان هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس انتخاب شده است و این جشنواره قرار است مهرماه امسال و در آستانه برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید این استان برگزار شود.
انتهای پیام/
انتقال مفاهیم دفاع مقدس عزتمندی کشور را سبب می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار