رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش؛

اعلام نتایج امتحانات نهایی تمامی مدارس تا ۱۰ تیر/۷۶ درصد اوراق تصحیح شده است

1402/04/06 - 10:11 - کد خبر: 95188 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به تصحیح ۷۶ درصد از اوراق امتحان نهایی سراسر کشور، پیش بینی کرد که تا دهم تیرماه تمامی مدارس کشور بتوانند نتیجه اولیه امتحانات نهایی را اعلام کنند.

به گزارش نصر، فرخ طبری در گفت‌وگو، درباره آخرین وضعیت تصحیح اوراق امتحانات نهایی، اظهار کرد: تا این لحظه ۷۶ درصد اوراق کل کشور تصحیح شده است.
وی درباره درج نمرات در سامانه مربوطه نیز، افزود: در تصحیح الکترونیکی، همزمانی که هر پاسخ برگ نمره‌اش مشخص شود، همان زمان نیز نمره در سامانه ثبت می‌شود.
رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیح داد: به محض اینکه اعلام نتیجه اولیه توسط مدرسه محل تحصیل به داوطلب انجام شود، شرکت کنندگان آزمون می‌توانند با مراجعه به مدرسه و گرفتن کارنامه خود، نسبت به نمره "اعتراض" کنند.
طبری با بیان اینکه پس از اعلام نتایج اولیه حداکثر سه روز مهلت برای ثبت اعتراض نسبت به نمره وجود دارد، تاکید کرد: لازم است افراد حتما به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و برای ثبت اعتراض و تجدید نظر در نمره به صورت کتبی درخواست خود را ثبت کنند. این امر الزامی است که افراد به صورت حضوری به مدرسه بروند و  اعتراض خود را مکتوب اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که ۱۰ تیرماه تمامی مدارس کشور بتوانند اعلام نتیجه اولیه امتحانات نهایی را انجام دهند.
رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری اندیشیده شده است که دانش آموزان بدون مراجعه حضوری به مدرسه بتوانند در منزل با مراجعه به سامانه‌ای خاص نمرات خود را ببینند، گفت: درخواست چنین امکانی را داده‌ایم تا دانش آموزان بتوانند خودشان نمرات را در سامانه ببینند اما برای امتحانات خردادماه امسال این امکان وجود ندارد و داوطلبان حتما برای مشاهده نمره و ثبت اعتراض کتبی باید به مدرسه خود مراجعه کنند.
انتهای پیام/
اعلام نتایج امتحانات نهایی تمامی مدارس تا ۱۰ تیر/۷۶ درصد اوراق تصحیح شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار