شهردار اردبیل؛

شورابیل اردبیل صاحب بوستان خانواده می‌ شود

1402/04/06 - 10:07 - کد خبر: 95187 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: بوستان چهار هکتاری خانواده در مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش نصر، محمود صفری روز دوشنبه در بازدید از مجموعه گردشگری شورابیل اظهار کرد: عملیات عمرانی این پارک با تعبیه امکانات رفاهی مناسب برای شهروندان و گردشگران در دست اجرا است.
وی گفت: این بوستان در ضلع جنوبی مجتمع توریستی تفریحی شورابیل با هدف افزایش جاذبه‌های گردشگری شورابیل، توسعه فضای سبز ، ، تقویت روحیه و ارتقای سلامت عمومی خانواده‌ها احداث شده است.
صفری با بیان اینکه دریاچه شورابیل به‌عنوان تنها دریاچه درون‌شهری کشور، قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری بالقوه‌ای دارد ، اضافه کرد: در راستای معرفی شورابیل، کتاب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این مجموعه چاپ شده که در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی بین سرمایه‌گذاران توزیع می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر هشت پارک بزرگ در شورابیل در اختیار شهروندان قرار دارد و برای کاهش ترافیک خیابان‌های مجاور پارکینگ شورابیل به‌صورت رایگان در خدمت گردشگران است.
شهردار اردبیل بیان کرد: همزمان با پارک خانواده شورابیل، عملیات اجرایی پارک سه هکتاری بعثت و پارک ۶ هکتاری میراشرف نیز در دست احداث است که هر سه پارک تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
دریاچه شورابیل از جاذبه‌های طبیعی شهر ۵۰۰ هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران میباشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.
شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.
منطقه گردشگری شورابیل اردبیل روزانه پذیرای شهروندان، گردشگران و ورزشکاران است.
انتهای پیام/
شورابیل اردبیل صاحب بوستان خانواده می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار