وزیر خارجه روسیه:

آمریکا از هر کودتایی که سودی داشته باشد حمایت می‌کند

1402/04/05 - 18:16 - کد خبر: 95171 نسخه چاپی

نصر: وزیر خارجه روسیه گفت، سفیر واشنگتن در جریان تماس با مقام‌های روس مساله پریگوژین را یک موضع داخلی روسیه عنوان کرد.

به گزارش نصر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: لین تریسی، سفیر ایالات متحده در روسیه در جریان تماس با نمایندگان روسیه در مورد وضعیت یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی (PMC) واگنر، گفت که این موضوع داخلی روسیه است.
لاوروف به آرتی گفت: زمانی که تریسی، سفیر آمریکا دیروز با نمایندگان روسیه در رابطه با وضعیت پریگوژین صحبت کرد، سیگنال‌هایی را منتقل کرد. این سیگنال‌ها اول از همه بر این مبنا بود که این مساله به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد، اینکه آمریکا امیدوار است که اوضاع تسلیحات هسته‌ای مناسب باشد و دیپلمات‌های آمریکایی آسیبی نبینند و به طور اخص تاکید شد که آمریکا آنچه در روسیه میگذرد را یک مساله داخلی این کشور می‌داند.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: واشنگتن از تلاش‌ها برای تغییر رژیم حمایت می‌کند مگر اینکه این تلاش‌ها یک دولت خارجی مورد علاقه واشنگتن را هدف قرار دهد. طی سال‌های اخیر کودتاهای متعددی در سراسر جهان صورت گرفته است و هر بار ایالات متحده واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. این بستگی به این دارد که چه کسی در قدرت باشد و چه کسی در تلاش برای تصاحب آن باشد.
وزیر خارجه روسیه در خصوص سخنان رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد شورش یوگنی پریگوژین نشان می دهد که او به وضوح این مساله را فرصتی برای درک تهدید غرب برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه می‌بیند. 
ماکرون روز شنبه گفت که پاریس از نزدیک وضعیت روسیه را زیر نظر دارد، اما همچنان بر حمایت از اوکراین متمرکز است.
لاوروف گفت: من فکر می کنم... [همه] موضع مورد حمایت ماکرون را درک خواهند کرد، که به وضوح در تحولات کنونی به عنوان فرصتی برای درک این تهدید، مانند شعار تکرار شده توسط رهبران ناتو، می بیند که اوکراین یک شکست استراتژیک را به روسیه تحمیل می کند.  طبیعتا نه اوکراین، بلکه کل اردوگاه غرب.
 انتهای پیام/
 آمریکا از هر کودتایی که سودی داشته باشد حمایت می‌کند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار