نماینده تبریز:

پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی

1402/04/05 - 17:02 - کد خبر: 95162 نسخه چاپی

نصر: رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در حوزه های انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، اهر و هریس و همین طور مراغه و عجب شیر داده شده و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با افزایش چهار نماینده به تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی حوزه های انتخابیه آنها اصلاح می شود.
وی افزود: شرایط اصلاح بدین ترتیب است که حوزه انتخابیه آذرشهر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو جدا و با عنوان حوزه انتخابیه آذرشهر تشکیل می شود و یک نماینده به آن اختصاص می یابد.
حجت الاسلام تاج الدینی ادامه داد: حوزه انتخابیه اسکو از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر جدا و حوزه انتخابیه اسکو تشکیل و یک نماینده به آن اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: حوزه انتخابیه هریس از حوزه انتخابیه اهر و هریس جدا و به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اضافه می شود.
وی گفت: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذشهر به حوزه انتخابیه تبریز و هریس اصلاح و با افزایش یک نماینده تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز و هریس از ۶ به هفت نماینده افزایش می یابد.
وی ادامه داد: تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد.
حجت الاسلام تاج الدینی یادآور شد: با توجه به اصل ۶۴ قانون اساسی امکان افزایش ۴۰ نماینده به دوره دوازدهم و ۲۰ نماینده به دوره سیزدهم مجلس شورای اسلامی و با توجه به جایگاه تاریخی تبریز و با لحاظ و رعایت عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و تاریخی آذربایجان شرقی این پیشنهاد برای اصلاح جدول حوزه های انتخابیه ارایه و به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تحویل شد.
وی اضافه کرد: این پیشنهاد با مشارکت روح الله متفکر آزاد (عضو هیات رییسه و نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر)، محمدحسین فرهنگی(نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر) و جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ارایه شد که به زودی به جریان می افتد.
انتهای پیام/
پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار