رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش؛

ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم آغاز شد

1402/04/05 - 16:56 - کد خبر: 95161 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه هفتم خبرداد و گفت: دانش‌آموزان پایه دهم نیز بر اساس کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از این ماه در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

به گزارش نصر، محمدمهدی کاظمی رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه آغاز شده و سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان به مدارس از زمستان ۱۴۰۱ شروع شد.
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول از ابتدای تیر خبرداد و افزود: دانش‌آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتیجه عملکرد و کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیر در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه بر اساس قوانین و  عملکرد آنها و در صورت کسب حد نصاب قبولی به صورت سیستمی انجام می‌شود تا اقدام لازم از سوی اولیای دانش‌آموزان و ثبت حضوری صورت گیرد.
وی ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد در پایه هفتم از ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه دارد و دانش‌آموزان پایه دهم مدارس شاهد نیز برای پیش‌ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند از اول تا ۱۰ تیرماه اقدام کنند.
کاظمی درباره نقش مشاوره‌های تحصیلی در انتخاب رشته نسبت به سال‌های گذشته گفت: با کمبود نیروی مشاور در مدارس مواجه هستیم البته پیگیری‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همراهی‌هایی از سازمان اداره استخدامی انجام شده تا مجوزهایی را برای جذب نیروی مشاوره و تربیتی دریافت کنیم.
رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با برنامه ریزی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش قرار است دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای توانمندسازی مشاوران در تابستان امسال انجام شود.
انتهای پیام/
ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم آغاز شد خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار