رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی؛

قربانی دریافت سود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید

1402/04/05 - 14:36 - کد خبر: 95147 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت:کاربران فضای مجازی به بهانه دریافت سود کلان برای خرید و انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول اشخاص دیگر فریب نخورند که این امر کلاهبرداری است.

به گزارش نصر، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود و برای اینکه رد پایی از خود نداشته باشند از حساب‌های واسطه برای پیش برد اهداف خود استفاده می‌کنند.
وی افزود:اخیرا تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان می کنند که حساب بانکی آنان به عنوان حساب واسطه قرار گرفته و از آنها کلاهبرداری شده است، در این خصوص خواهان رسیدگی به موضوع هستند.
سرهنگ محمودی بیان داشت:با بررسی موضوع در ابعاد مختلف توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده می گردد که مالباختگان اکثرا به بهانه دریافت پورسانت در قبال خرید و انتقال ارزدیجیتال به کیف پول افراد ناشناس اقدام نموده و با این کار درصدی از میزان تراکنش ها را به خود به عنوان حق الزحمه اختصاص می‌دهند.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در برخی موارد نیز شاکیان عنوان می‌کنند که در فضای مجازی با آگهی‌های با عنوان کار در منزل و استخدام با سود بالا مواجهه می‌شوند و پس از ارتباط با افراد آگهی دهنده با دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خودشان اقدام به خرید ارز دیجیتال نموده و به کیف پول دیگران منتقل می‌کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مسئولیت قانونی و حقوقی کلیه تخلفاتی که از طریق کارت و حساب‌های واسطه بر عهده صاحب کارت و حساب‌ها خواهد بود ،تصریح کرد:قربانیان بدون آگاهی از کلاهبرداری بودن موضوع و با دریافت پول های سرقتی اقدام به خرید ارزدیجیتال نموده و آن را بحساب افراد کلاهبردار واریز می نماید در حالی که خودش بدون اطلاع حساب واسط بوده و باید در قبال قانون پاسخگو باشد.
این مقام مسئول به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد :تحت هیچ شرایطی فریب این دست از کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380گزارش کنند.
انتهای پیام/
قربانی دریافت سود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار