خبر/

طرح ناحیه محوری، اقدام ارزنده شهرداران نواحی دهگانه / افزایش خدمات بهینه با توسعه محله ای

1402/04/05 - 11:11 - کد خبر: 95092 نسخه چاپی

نصر: نشست هم اندیشی و تبادل تجربیات شهرداران نواحی دهگانه شهرداری تبریز به میزبانی شهرداری منطقه ۱۰ این کلانشهر برگزار شد.

به گزارش نصر، در این نشست شهرداران نواحی دهگانه به انتقال تجربیات، بهره مندی از نحوه عملکرد در ارائه خدمات مطلوب و اجرای پروژه های کارآمد پرداختند و در خصوص طرح ناحیه‌محوری، نحوه هماهنگی بین شهرداران نواحی با سایر بخش های شهرداری بحث گفتگو کردند.
این گزارش می افزاید، شهرداران نواحی مناطق دهگانه شهرداری تبریز ضمن بازدید میدانی از پروژه های شاخص شهرداری منطقه 10 تبریز از جمله پروژه سامان دهی مجموعه تاریخی -فرهنگی مقبره الشعرا، گلستان شهدای ستارخان و ساختمان های اداری شهرداری های نواحی سه گانه و آشنایی با طرح های مختلف حوزه های خدمات شهری ، عمرانی ، فرهنگی و ...، تجارب مفید شهرداری های نواحی منطقه 10 در زمینه های  یاد شده به اشتراک گذاشته شد.


در این بازدید شهردار نواحی یکی از مناطق با بیان اینکه شهرداری های نواحی منطقه 10 موفقیت‌های چشمگیری را در رضایت ارباب رجوع و حل و فصل سریع مشکلات شهر و شهروندان داشته است، گفت: ما نیز بسیار خرسند هستیم که از تجربیات و تلاش های شهرداران منطقه  10 در اجرای پروژه های شهری بهره ببریم.
این گزارش حاکی است، شهردار ناحیه ۳ در این نشست با اشاره به اهمیت ناحیه محوری و افزایش خدمات محله ای، گفت:  خدمات محله ای فقط شامل خدمات شهری نیست و واحدهای درآمدی، عمران، دریافت عوارض، نوسازی و... هم می تواند شامل شود.
وی به لزوم تخصص محور کردن عملیات و اقدامات و همچنین تقسیم کار بین نواحی پرداخت و افزود: هر ناحیه یک عنوان تخصصی داشته باشد و اقدامات ناحیه ای آن را انجام دهد، برای مثال بجای اینکه همه باهم به فکر ایجاد شهر دوست دار کودک باشیم چند ناحیه این وظیفه را عهده دار شود تا کار با تجربه پیش برود.
وی اضافه کرد: هر ناحیه چهارشنبه های دانش بنیان داشته باشد و هر هفته میزبان فعالان اکوسیستم فناوری باشیم.
انتهای پیام/
طرح ناحیه محوری، اقدام ارزنده شهرداران نواحی دهگانه / افزایش خدمات بهینه با توسعه محله ای گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار