موعد اتمام تملک املاک باقی مانده در مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اعلام شد؛

ساماندهی مقبره ثقه الاسلام و آرامگاه خاندان قائم مقام فراهانی

1402/04/04 - 17:07 - کد خبر: 95071 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز در بازدید از پروژه مقبره الشعرا بر تسریع اجرای این پروژه جهت بهره برداری از آن همزمان با عید سعید غدیر خم تاکید کرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه ساماندهی مقبره الشعرا که امروز به همراه اعضای شورای اسلامی شهر انجام یافت، در خصوص این پروژه اظهار کرد: در حال حاضرصفه جنوبی مقبره با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد در حال پیشروی است.
وی افزود: علاوه بر تکمیل صفه جنوبی مقبره اشعار استاد شهریار نیز در ورودی این مجموعه به صورت کاشی‌کاری اجرا و  نصب می‌شود.
هوشیار ادامه داد همزمان با عملیات اجرای صفه جنوبی و کاشی کاری تامین روشنایی و نیمکت های محوطه نیز در دست اجرا است.
وی اجرای عملیات آماده سازی آرامگاه خاندان قائم مقام فراهانی و ثقه الاسلام را از دیگر پروژه های در دست اجرای این مجموعه عظیم فرهنگی گردشگری عنوان کرد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ضلع شمالی این مجموعه شهریور سال گذشته با  هشت هزار مترمربع مساحت و با هزینه ۲۵ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید که در ادامه امسال با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از این مجموعه تاریخی فرهنگی خواهیم بود.
هوشیار همچنین در بازدید از مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب از اتمام عملیات تملک املاک باقی مانده در این پروژه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ خبر داد.
شهردار تبریز اظهار کرد: تعداد ۲۵۰ تا ۳۰۰ ملک در این مسیرگشایی وجود دارد که طی هشت ماه گذشته ۱۵۲ ملک مسکونی و تجاری با مبلغ ۲۵۰  میلیارد تومان تملک شده و همچنین ۱۰۰ ملک نیز باقی مانده است.
وی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک ۱۰۰ ملک باقی مانده مورد نیاز است، ادامه داد: همچنین در خصوص بیست ملک نیز در ۱۰ روز گذشته توافق شده است که تا ۱۵ تیر تملک و تخریب می‌شود.
هوشیار با بیان اینکه ۸ ماه از آغاز این پروژه سپری شده است، گفت: تا پایان شهریور امسال ابتدا و انتهای مسیر تملک شده و جهت عملیات اجرایی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تحویل داده می شود.
به گفته شهردار تبریز، مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب با ۱۸۰۰ متر طول بزرگترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی تبریز به شمار می رود.
انتهای پیام/
ساماندهی مقبره ثقه الاسلام و آرامگاه خاندان قائم مقام فراهانی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار