مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اعلام کرد:

افزایش ظرفیت پالایش گاز کشور به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز

1398/09/24 - 16:48 - کد خبر: 9507 نسخه چاپی

نصر: مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های گاز سراسر کشور خبر داد و گفت: وعده افزایش ظرفیت پالایش گاز به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز محقق شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مسعود زردویان درباره آمادگی پالایشگاه‌های گازی کشور برای تولید به‌موقع و کافی گاز طبیعی با هدف گازرسانی ایمن و پایدار در فصل زمستان، اضافه کرد: ما از ابتدای سال آمادگی‌های لازم برای تولید گاز طبیعی در فصل زمستان را ایجاد کردیم. همه پالایشگاه‌های گازی سراسر کشور در ۶ ماه نخست امسال، تعمیرات اساسی را به پایان رساندند تا برای تولید گاز طبیعی در زمستان مشکلی نداشته باشند.
وی افزود: با اقدام‌های انجام شده در بخش پالایش گاز کشور، موفق شدیم ظرفیت پالایش و فرآورش گاز را به میزان وعده داده شده برسانیم.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، توضیح داد: اکنون ظرفیت ورودی پالایشگاه‌های گازی کشور به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.
شایان ذکر است، پس از ورود گاز به پالایشگاه‌ها بخشی از گاز صرف تولید محصولات جانبی و بخش اعظم دیگر صرف تولید گاز طبیعی می‌شود که برای تامین گاز مورد نیاز بخش داخلی و صادراتی کشور کافی است. بر این اساس اکنون ظرفیت پالایشی سراسر کشور قابلیت تولید گاز طبیعی تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب را دارد.
زردویان با اشاره به اینکه  از گاز تولیدشده پالایشگاه‌های گازی کشور برای ذخیره‌سازی در مخازن سراجه و شوریجه استفاده می‌شود، اظهار کرد: از گاز تولیدی کشور در این دو مخزن ذخیره می‌شود تا در فصل سرد سال و هنگامی که میزان مصرف به اوج می‌رسد، از گاز ذخیره‌شده این دو مخزن استفاده شود.
وی درباره فعالیت پالایشی گاز در پارس جنوبی، گفت: تاکنون ۱۰ پالایشگاه را در حوزه پارس جنوبی تحویل گرفته‌ایم، دو پالایشگاه دیگر را نیز تا چند ماه آینده و یک پالایشگاه را سال آینده تحویل خواهیم گرفت که در مجموع تعداد پالایشگاه‌ها به ۱۳ واحد می‌رسد و طرح‌های توسعه پارس جنوبی به پایان خواهد رسید.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه توسعه پالایشگاه‌های پارس جنوبی با عنوان طرح‌های تکمیل ظرفیت انجام می‌شود، درباره واحد تولید ماده بودار کننده گاز در پارس جنوبی گفت: نخستین بازدید از این واحد انجام شده و شرایط فعالیت این واحد مطلوب ارزیابی شده است، با توجه به نیاز کشور به این ماده برنامه ساخت و توسعه واحد یادشده نیز در دستور کار قرار گرفته است.
زردویان درباره تامین پایدار گاز متناسب با توسعه شبکه گازرسانی کشور، اعلام کرد: همواره تناسب بین تولید و مصرف گاز در کشور برقرار می‌شود، زیرا توسعه شبکه گازرسانی بدون افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی امکان‌پذیر نیست.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران به مردم وعده داد که تا پایان امسال، هیچ مصرف‌کننده گاز طبیعی در کشور با مشکل قطع یا افت فشار گاز روبه‌رو نشود.
انتهای پیام/
 افزایش ظرفیت پالایش گاز کشور به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار