سرگئی لاوروف:

ذهن بایدن مشوش است/حرف‌هایش اهمیتی ندارد

1402/04/04 - 16:08 - کد خبر: 95062 نسخه چاپی

نصر: وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات روسای جمهور آمریکا و اوکراین درباره تهدید هسته‌ای برخاسته از روسیه، ارزش «اظهارنظر» ندارد.

به گزارش نصر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور آمریکا و اوکراین درباره آنچه تهدید هسته‌ای از جانب روسیه خوانده‌اند، این حرف‌ها را برخاسته از «آشفتگی جریان ذهنی» آنها خواند.
لاوروف در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «مسکو.کرملین.پوتین» گفت: سخت است که درباره حرف‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهارنظر کنم؛ این دشواری برای دیگر ناظرانی هم که در عجبند چطور این حرف‌ها را تفسیر کنند، صدق می‌کند.
وی افزود: به شلوغ‌بازی و لفاظی‌هایی که در حال حاضر هیچ مبنایی ندارد، بهای چندانی نمی‌دهم.
دیپلمات ارشد روسیه همچنین اظهارات زلنسکی را ناشی از یک «جریان ذهنی آشفته‌تر از بایدن» توصیف و تاکید کرد: من در زمینه پزشکی سابقه کاری ندارم. اورسولا فون‌دِر لاین، رئیس کمیسیون اروپا مدرک پزشکی دارد و من نمی‌توانم مسئول شرایط روانی افرادی باشم که دائماً و هر روز، بی‌کفایتی خودشان را ثابت می‌کنند.
پیش‌تر، بایدن در جریان سخنرانی در کالیفرنیا گفته بود که به باور او، تهدیدهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی، واقعی است.
انتهای پیام/
 ذهن بایدن مشوش است/حرف‌هایش اهمیتی ندارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار