معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی:

پدافند غیرعامل نه یک انتخاب بلکه یک الزام است

1402/04/04 - 15:51 - کد خبر: 95058 نسخه چاپی

نصر: معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به مرور زمان به همه ثابت شده است و همه معترف هستند که پدافند غیرعامل انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

به گزارش نصر، جعفر رزمی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: کشورها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف باید سرمایه‌گذاری کرده، آموزش دهند، تمرین کنند و آماده باشند.
وی به حملات و تهدیدات در حوزه سایبری و مصون نبودن حتی کشورهای پیشرفته در برابر این حملات، گفت: ضروری است در این حوزه حساس باشیم و به‌ عنوان امور تزیینی به این مسائل نگاه نکنیم.
رزمی با بیان اینکه شورای پدافند غیرعامل به‌عنوان مرکز هدایت و راهبری موضوعات مختلف در استان‌ها طراحی و تدوین شده است، افزود: برنامه‌ هایی که در موضوعات مختلف با مسئولیت دستگاه‌های اجرائی ارائه می‌شود باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد و دستگاه‌ها باید از رفتار جزیره‌ای و ناهماهنگی اجتناب کرده و آمادگی همه‌جانبه در مقابل تهدیدات را داشته باشند.
وی، پیگیری جذب اعتبارات پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان از محل اعتبارات بند (ح) تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را از دستگاه‌های اجرایی خواستار شد و افزود: در سیستم تمرکزگرا به‌عنوان دستگاه متناظر از میزان جذب اعتبارات باید اطلاع داشته و پیگیری کنیم تا با اقدامات پدافند غیرعاملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و زیر ساختها، تهدیدها را کاهش دهیم.
رزمی، بازدید و حضور میدانی در دستگاه‌ها را جهت رسیدن به فهم مشترک و هم راستایی در مسائل و امور مهم برشمرد و گفت: با این اقدام باید بتوانیم مأموریت مشترک را در جهت اهداف ترسیم شده پیش ببریم.
ارائه گزارش اقدامات پدافند غیرعامل استان در سال ۱۴۰۱ توسط مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، تبیین رویکرد برنامه عملیاتی پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲، گزارش نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از آخرین وضعیت جذب اعتبارات پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان از محل اعتبارات بند (ح) تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، گزارش چالش‌های مهم دستگاه‌های اجرایی استان مستخرجه از کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان توسط رئیس کارگروه تخصصی انرژی و تأمین نیازهای ضروری استان از مباحث اصلی این جلسه بود.
انتهای پیام/
پدافند غیرعامل نه یک انتخاب بلکه یک الزام است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار