معاون وزیر بهداشت:

هشت هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شدند

1402/04/03 - 20:08 - کد خبر: 94995 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت‌های انجام شده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حدود هشت هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شدند.

به گزارش نصر، حسین فرشیدی در دومین همایش کشوری توانمندسازی و شبکه‌سازی مراکز نفس سراسر کشور با اشاره به ابلاغ و اجرای برنامه سلامت خانواده توسط وزیر بهداشت، افزود: با توجه به حمایت‌های مناسب در راستای اجرای برنامه سلامت خانواده، پیگیری تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت، فرزندآوری و حمایت از ماماها، همه این اقدامات منجر به تحقق افزایش شمار ماماها در سیستم بهداشتی کشور شده است.
وی اظهار داشت: ماماها باید به صورت محله محور، مادران باردار را شناسایی و از لحاظ بهداشتی و درمانی آنها را حمایت کنند. در قانون بودجه امسال برنامه‌های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده به خوبی دیده شده که لزوم اجرا و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت را دوچندان می‌کند.
فرشیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه‌ای بر افزایش جمعیت و امیدآفرینی در جامعه داشته‌اند و دارند، اظهار داشت: امروز برخی افراد، راهی را می‌روند که دیگران برای ما طراحی کرده‌اند و آن مسیر هم، طرز فکر، فرهنگ و خانواده ما را نشانه گرفته بنابراین، مهمترین ابزار مقابله با این جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان، اجرای صحیح فرامین مقام معظم رهبری است.

افزایش تعداد ۲ هزار کارت ملی با اجرای طرح نفس
معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه به طرح نفس اشاره کرد و گفت: در این طرح باید تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند. با وجود اینکه هنوز در ابتدای اجرای این طرح هستیم ولی سم‌پاشی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی توسط دشمنان شروع شده است.
فرشیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته و با اجرای طرح نفس، دو هزار کارت ملی در کشور اضافه شد و این طرح می‌تواند در صورت اجرای درست و همکاری موثر سایر نهادها در افزایش جمعیت و فرزندآوری، از طرح‌های موثر باشد.
در دومین همایش کشوری توانمندسازی و شبکه‌سازی مراکز نفس سراسر کشور که زارع‌زاده مهریزی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی و صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی امضا شد و از مسئولان استان‌های زنجان، فارس و آذربایجان شرقی به عنوان استان‌های برگزیده طرح نفس قدردانی شد.
تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برای کمک به فعالیت مراکز مردمی نفس سراسر کشور و در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی، توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، امضا شد.
انتهای پیام/
هشت هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار