فرماندار آذرشهر؛

باید به سمت دانش محور و علمی کردن محصول سیر حرکت کنیم

1402/04/03 - 18:17 - کد خبر: 94990 نسخه چاپی

نصر: فرماندار آذرشهر گفت: بایستی به سمت دانش محور و علمی کردن محصول سیر منطقه گام برداریم.

به گزارش نصر، شمسعلی محمودیان روز شنبه در جشنواره سیر شهرستان آذرشهر از جمله اهداف برگزاری جشنواره سیر را ایجاد درآمد پایدار، اشتغال پایدار و احیای ظرفیت‌های منطقه در حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری دانست و گفت: بایستی به سمت دانش محور و علمی کردن محصول سیر منطقه گام برداریم.
وی، توجه به مشکلات کشاورزان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری از جمله حوزه زیرساخت‌ها، مالیات، ارائه تسهیلات، تعرفه گمرکی و … تاکید و بر لزوم پیگیری و حل این مشکلات تاکید کرد.
وی گفت: تکمیل زنجیره تولید برای حفظ درآمد پایدار نیاز بوده و برای موفق شدن در امر ارتقای تولید و عملکرد محصول سیر باید الگوی کشت در منطقه رعایت شود.
فرماندار شهرستان آذرشهر با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حمایت از کشاورزان، اجرای طرح‌هایی چون کشاورزی قراردادی، تسهیلات مکانیزاسیون، ارتقای عملکرد تولید محصولات، تنظیم الگوی کشت و … را از جمله اقدامات دولت در راستای تقویت بخش کشاورزی عنوان کرد.
شهردار تیمورلو در ابتدای این جشنواره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۳ شهید والامقام شهر تیمورلو، به خیر مقدم گویی به مهمان پرداخت و گفت: حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و تلاش در برند سازی سیر درخواست اصلی فعالان این عرصه است.
جواد کاظم پور ضمن ارائه گزارش اجمالی عملکرد شهرداری گفت: توفیقات حاصله را مدیون حمایت‌های فرماندار شهرستان آذرشهر، معاونین ایشان، بخشدار گوگان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری تیمورلو هستم و مراتب سپاس خود را تقدیم این عزیزان می‌کنم.
در این جشنواره، معصوم خلیل زاده قهرمان مچ انداری آسیا با کمال افتخار، مدال طلای قهرمانی طلای خود را به اهالی شریف شهر تیمورلو تقدیم کرد.
این مدال قهرمان تیمورلوئی به کاظم پور شهردار تیمورلو تقدیم شد تا برای همیشه در شهرداری تیمورلو به یادگار بماند و به نمایش گذاشته شود.
شهر تیمورلو از توابع شهرستان آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است که علاوه بر تولید ارقام مختلف سیر در این منطقه، سیرهای تولیدی از شهرها و استان‌های دیگر کشور از جمله کردستان، همدان، گیلان و کرمان نیز در این شهر فراوری و صادر می‌شود.
انتهای پیام/
باید به سمت دانش محور و علمی کردن محصول سیر حرکت کنیم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار