خبر/

بتن ریزی و دال گذاری شبانه روزی کانال ایلی سو از سوی شهرداری منطقه 3

1402/04/02 - 14:16 - کد خبر: 94909 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه ۳ تبریز ازتداوم بازسازی اساسی فاز اول ودوم دوم کانال ایلی سو به طول 680 مترحدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: در این راستا به دلایل ملاحضات ترافیکی طی دیشب به طول 44 متر از این مسیر دال گذاری و120 متر نیز بتن ریزی شد.

به گزارش نصر، اکبر پورخردمند ضمن اعلام خبر فوق افزود: بعد از اتمام عملیات تخریب دال ، نخاله برداری و لایروبی ودال گذاری  فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز به طول 180 متر ، هم اکنون عملیات بازسازی اساسی فاز دوم این کانال در امتداد این مسیر تا میدان حکیم نظامی به طول 500 متر ادامه دارد که در مجموع 680 متر را شامل می شود.
وی افزود: در فاز اول بازسازی کانال ایلی سو در جاده سلامت خیابان آزادی دال های فرسوده سطح روی این کانال به طول 180 متر و عرض 8 متر و به ضخامت 80 سانتی متر تخریب ، نخاله برداری و همچنین داخل کانال لایروبی  ودیواره ها وکف کانال باز سازی شده و که عملیات دال گذاری این فاز نیز به اتمام رسیده است.
پورخردمند با اشاره به اینکه همزمان با انجام عملیات اجرایی در فاز اول ، بازسازی فاز دوم این کانال در این مسیر به طول 500 متر نیز در حال انجام است ، افزود: فاز دوم این کانال هم آماده دال گذاری است که در این راستا 44 متر از فاز دوم کانال دال گذاری و120 متر نیز کف کانال نیز به صورت شبانه بتن ریزی شد که در مجموع تقریبا 350 متر از طول پروژه دال گذاری شده است.
وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با شرکت پیش ساخته آذربایجان داشتیم، مقرر شده این شرکت طی روزهای آتی ، نسبت به تحویل دال های مورد نیاز جهت اتمام این پروژه اقدام نماید که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بازسازی اساسی کانال ایلی سو تا پایان تابستان سال جاری تکمیل می شود.
پورخردمند مانع اصلی بازسازی و نوسازی کانال در یک مقطع زمانی کوتاه را طولانی و بزرگ بودن و همچنین هزینه بالای پروژه عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته و امسال نیز با اختصاص بودجه قابل توجهی، بخش وسیعی از این کانال را در برنامه عمرانی قرار داده و فاز به فاز بازسازی و نوسازی کانال را اجرا کرده‌ایم که همچنان با اختصاص بودجه مناسب این روند ادامه خواهد داشت.
شهردار منطقه ۳ در پایان تاکید کرد: با اجرای این پروژه در محدوده منطقه ۳ شهرداری تبریز، کف و دیواره های کانال ایلی سو که از جمله قدیمی ترین کانال های سرپوشیده هدایت آب های سطحی در تبریز به شمار می رود، تحکیم و ایمن سازی شده و روند انتقال آب های سطحی با رعایت اصول فنی صورت می پذیرد.
بر اساس این گزارش کانال ایلی‌سو یکی از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود؛ این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری منطقه برای پیشگیری از هر گونه اتفاقی، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.
انتهای پیام/
بتن ریزی و دال گذاری شبانه روزی کانال ایلی سو از سوی شهرداری منطقه 3 نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار