خبر/

پایان عملیات اعزام حجاج به خانه خدا با انجام 377 پرواز

1402/04/01 - 16:08 - کد خبر: 94878 نسخه چاپی

نصر: مقام مسؤول هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اعزام حجاج به خانه خدا امروز یکم تیر 1402 به پایان رسید، در این مدت 377 پرواز از 21 مبدأ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام حجاج و عوامل دست‌اندرکار انجام شد.

به گزارش نصر، حسام قربانعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: عملیات رفت حجاج به بیت‌الله‌ الحرام امروز یکم تیرماه 1402 به پایان رسید؛ در این مدت 377 پرواز از 21 مبدأ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به خانه خدا اعزام شدند و 88 هزار زائر و عوامل دست‌اندرکار در این فریضه الهی جابه‌جا شدند.
مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: از این تعداد زوار، از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) 27 هزار حاجی در قالب 116 پرواز به خانه خدا اعزام شدند.
وی متوسط تأخیر پروازهای حج در عملیات رفت را 40 دقیقه اعلام کرد و گفت: از 377 پرواز 112 پرواز به‌موقع و 60 پرواز با تعجیل انجام شد.

 حجاج چابهار و قشم هم از طریق فرودگاه‌های خودشان جابه‌جا شدند
قربانعلی بیان کرد: در عملیات پروازهای حج امسال، دو مبدأ جدید هم داشتیم که هما بر خود تکلیف دانست برای ارائه تسهیلات بیشتر به هموطنان از این نقاط پرواز داشته باشد، یکی از این مبادی‌ فرودگاه قشم است همچنین به دلیل مسافت زیاد بین چابهار تا فرودگاه زاهدان، پرواز حج از فرودگاه چابهار نیز امسال راه‌اندازی کرده‌ایم.

 عملیات بازگشت زوار به کشورمان‌ از 13 تیر‌ آغاز می‌شود‌
مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: عملیات ایمن پروازهای حج در شرایطی انجام شد که صنعت حمل و نقل هوایی با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها مواجه است، اما با اتکا به متخصصان داخلی، خدمات‌دهی به زوار به خوبی انجام شد؛ ضرورت دارد از سپاه حفاظت فرودگاه، پلیس گذرنامه، فراجا، مسؤولان فرودگاه امام خمینی(ره) و شرکت فرودگاه‌های کشور بابت ارائه خدمات به زوار تشکر و قدردانی کنم.
وی اضافه کرد: عملیات بازگشت زوار به کشورمان، از 13 تیر‌ آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
پایان عملیات اعزام حجاج به خانه خدا با انجام 377 پرواز خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار