وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تعداد اعضای کتابخانه های کشور در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

1402/04/01 - 09:47 - کد خبر: 94825 نسخه چاپی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متوسط مطالعه غیر از قرآن و ادعیه در کشور ۳۳ دقیقه است که آمار چندان بدی نیست، گفت: در دولت سیزدهم تعداد اعضای کتابخانه ها ۲ برابر شده است که افزایش مطالعه را نیز به دنبال دارد.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور در شهر جدید سهند، اظهار کرد: چهار هزار کتابخانه در کشور داریم که ۱۰ میلیون عضو مشترک و سه میلیون عضو فعال هستند و ۴۰ درصد آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
وی خاطر نشان کرد: از محل منابع نفتی برای امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان ها تخصیص دادیم و قول می دهیم تا پایان دولت تمام طرح های فرهنگی و کتابخوانی را تمام کنیم.
اسماعیلی همچنین اظهار کرد: ماهانه مجموعه های جدید از کتابخانه ها را با رویکردهای نوین با ده ها خدمت را راه اندازی می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کتابداری شغل مقدسی است که حافطان ارتقای فرهنگی کشور هستند.
وی با بیان اینکه بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب و تاکید داشتن به موضوع کودک و نوجوان را با جدیت دنبال می کنیم، تاکید کرد: بخش کودک و نوجوان اولویت اول اقدامات ما در کتابخانه ها است و هدایت از تولید تا مصرف کتاب را دنبال می کنیم.
اسماعیلی با تاکید بر این نکته که نگاه دولت عدالت فرهنگی است، گفت: به دنبال توسعه خدمات فرهنگی و هدف گذاری برای مخاطبان هستیم و برای تحقق این هدف شبکه مهمی در تولید کتاب داریم.
وی یادآور شد: در حال حاضر مصرف فرهنگی حوزه کودک و نوجوان کشور مناسب نیست و باید بیشتر فعال شویم، بر این اساس دولت در نظر دارد کتاب و کتابخانی در تمام استان ها در حوزه کودک و نوجوان را توسعه دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پایان با تقدیر از خبرنگاران، اظهار کرد: قول می دهم سفر آینده نشست خبری ویژه با رسانه های تبریز داشته باشم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته وارد تبریز شد، محمدمهدی اسماعیلی برای افتتاح کتابخانه شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند و شرکت در دومین ۲ سالانه جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با عنوان «نهال امید» در منطقه آزاد ارس به تبریز و آذربایجان شرقی سفر کرده است.
این دهمین سفر محمدمهدی اسماعیلی به آذربایجان شرقی است، وی ۲ هفته پیش نیز در قالب سفر دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی همراه هیات دولت به آذربایجان شرقی سفر و از شهرستان های آذرشهر، اسکو بازدید و در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی با آیت الله رئیسی در مقبره الشعرا سخنرانی کرد.
شهر جدید سهند که از توابع شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی است بیش از ۱۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
 تعداد اعضای کتابخانه های کشور در دولت سیزدهم ۲ برابر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار