افتخاری دیگر برای آذربایجان/

تامین غذای حاجیان توسط آشپزهای ماهر تبریزی

1402/03/31 - 22:25 - کد خبر: 94818 نسخه چاپی

نصر: حاجیانی که مدینه قبل هستند طعم دلچسب غذاهای خوش طعم هتل هایشان حاصل تلاش آشپزهایی از دیار آذربایجان را چشیده اند.

به گزارش نصر، بیش از ۸۷ هزار ایرانی امسال با حضور در مناسک حج حاجی می‌شوند و جای خوشوقتی است که تهیه غذای بیش از ۵۰ درصد این حاجیان در مدینه منوره توسط آشپزهای ماهر تبریزی تدارک دیده شده اند.
طعم دلچسب و خوش طعم این غذاها از طریق آشپزخانه مرکزی مدینه به نام آشپزخانه « بدر » تهیه و بین هتل های محل اقامت حاجیان ایرانی توزیع می‌شود.
 

علی اکبر محمدزاده ؛ مدیر آشپزخانه مرکزی مدینه در گفت و گو با سردبیر نصر به بیان جزئیاتی از این تلاش ها پرداخت.
وی با بیان اینکه از ۳۱  اردیبهشت ماه از تهران عازم مدینه شده اند اظهار داشت: اقدامات مقدماتی را انجام داده ایم و از 3 خرداد که زائرین به مدینه منوره مشرف شده اند ما از 6 خرداد در مدینه منوره فعالیت مان را شروع کرده ایم که در روز های اول با 500 غذا شروع کرده ایم که الان به 6 هزار پخت (ناهار ، شام و صبحانه) رسیده است. 


وی در خصوص تعداد کادر فعال در این آشپزخانه نیز اظهار داشت: ۱۸ کادر تخصصی در آشپرخانه اعم از سرآشپز، آشپز و دو نفر کمک آشپز هستند که بقیه افراد گروه فنی، گروه کادر اداری ، مدیر، معاون ، توزیع، مسئول توزیع ، مسئول بهداشت، مسئول انبار و حراست هستند. 

محمدزاده در خصوص تعداد آشپزخانه های مدینه نیز گفت: در مدینه منوره دو آشپزخانه وجود دارد که اولین آشپزخانه "احد" مدینه و دومین آشپزخانه "بدر" مدینه است. که این دو آشپزخانه در مدینه فعالیت خود را انجام می دهند که نیمی از زائران زیر پوشش آشپزخانه بدر و نیمی دیگر پوشش آشپزخانه احد هستند.
وی در خصوص مدت زمان فعالیت خود در مدینه نیز گفت: بنده از سال 79 فعالیت خود را برای خدمت به زائران شروع کرده ام. پدر بنده از سال 59 در این کار فعالیت می کردند که این افتخار برای خانواده ما نصیب شده است که جزو کارگزاران حج و زیارت در حج عمره و حج تمتع باشم. 

 
وی اضافه کرد: سال 91  به آشپزخانه مرکزی آماده ام و به عنوان معاون آموزشی در آشپزخانه مرکزی فعالیت کرده ام تا اینکه سال 94 به عنوان مدیر آشپزخانه حج انتخاب شده ام که این افتخار برای استان ما داده شده است که در خدمت زائران باشیم.
وی در خصوص شاخص‌های این انتخاب نیز گفت: سازمان حج و زیارت قوانین خود را دارد و چون غذا مقوله ای حساس در حج و عمره است به همین دلیل ارزشیابی ها و بررسی کیفیت و پشتکار های افراد در این انتخاب ها در نظر گرفته شده است.
مدیر آشپزخانه مرکزی مدینه اذعان داشت: تمام زائرانی که در اینجا حضور دارند از طرف پروردگار متعال و ائمه رسوال الله دعوت شده اند و ما نیز انتخاب شده ایم تا برای این زائران خدمت کنیم و کوتاهی در این کار نداشته باشیم.
محمدزاده در خصوص کیفیت غذا ها نوع پخت غذا و تجهیزات این مجموعه نیز اضافه کرد: مجموعه ما مسئول بهداشت دارد که توسط سازمان حج و زیارت انتخاب شده است و در این کار متخصص و ماهر هستند ، تمام مواد اولیه توسط متخصصان تغذیه کنترل شده اند و سازمان حج و زیارت بهترین مواد را برای تولید غذا تامین می کند، آشپزخانه بدر مکانیزه است و نظارت های بیشتری صورت می گیرد.
وی پیرامون تنوع غذایی وعده های غذا نیز گفت: تنوع غذایی امسال نسبت به سال های قبل بیشتر است و سعی کرده ایم تمام آنالیز های گوشت قرمز و گوشت سفید رعایت کنیم و دولت عربستان نیز در راستای تامین مواد اولیه همکاری خوبی را تا به امروزه انجام داده است.
انتهای پیام/
تامین غذای حاجیان توسط آشپزهای ماهر تبریزی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار