رئیس پلیس راهور فراجا:

سالانه ۲ میلیون خودرو به کشور اضافه خواهد شد

1402/03/31 - 15:41 - کد خبر: 94789 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راهور فراجا گفت: با تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده و عرضه تولیدات خودروسازان داخلی، سالی دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه به کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ سیدکمال هادیانفر، روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مردمی در مرکز ۱۹۷ تبریز در گفت و گوی افزود: اکنون ۳۸ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور تردد می کنند و در حال رسیدن به مرز ۴۰ میلیون دستگاه و تردد یک وسیله نقلیه به ازای دو نفر در کشور قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه در ماده هشت قانون هوای پاک تکلیف قانونی برای سن فرسودگی و اسقاط وسایط نقلیه وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی، دولت مکلف است شرایطی را به وجود بیاورد که نوسازی ناوگان به ویژه ناوگان عمومی مورد نیاز مردم، انجام شود.
رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه متاسفانه در طول ۱۰ سال اخیر اتفاق خاصی در این خصوص روی نداده است و دولت قبل هم برنامه جدی در این زمینه نداشت، گفت: در این قانون تکالیفی نیز بر عهده تولیدکنندگان و واردکنندگان وسیله نقلیه گذاشته شده که بر اساس آن باید به ازای تولیدی که در موتورسیکلت، خودروهای سبک و سنگین دارند، باید اسقاط را نیز انجام دهند.
سردار هادیانفر، ادامه داد: در این سال ها با یک تصمیم اشتباه، بجای پیگیری برنامه اسقاط، برنامه ۱.۵ درصد ارزش وسیله به عنوان پرداخت نقدی جایگزین آن شد و با توجه به اینکه اسقاطی در کشور انجام نمی شود و سن فرسودگی نیز از سوی دیوان عالی کشور باطل شد، در نتیجه به زودی زود با انباشتگی وسایط نقلیه در خیابان ها و جاده ها روبرو خواهیم شد.
وی یادآور شد: در آینده نزدیک خیلی از مسیرهای تردد وسایط نقلیه بجای اینکه سرعت جابجایی افزایش یابد به پارکینگ هایی تبدیل می شود و با توقف های طولانی، نارضایتی مردم بروز خواهد کرد.
رییس پلیس راهور فراجا، از دولت و مجلس درخواست کرد تا سن فرسودگی را قانونی، فرایند اسقاط و از رده خارج کردن را به صورت جدی پیگیری و ظرفیت هایی ایجاد کنند تا قدرت خرید مردم افزایش یابد و بتوانند در نوسازی وسایط نقلیه تحول ایجاد کنند.
سردار هادیانفر، با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از کل وسایط نقلیه کشور اعم از موتورسیکلت و خودروهای سبک و سنگین در مرز سن فرسودگی و اسقاط قرار دارند، افزود: در صورت ادامه این روند، به زودی نیمی از وسایط نقلیه کشور فرسوده می شود.
وی با تاکید بر اینکه عمر ناوگان سنگین کشور بیش از ۸۰ درصد است، اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، شدت تصادفات به عمر بلند وسایط نقلیه بر می گردد و با توجه به وجود سابقه بروز تصادفات شدید در این خودروها طی عمر خود، در نتیجه استحکام وسایط نقلیه کاهش یافته و با بروز تصادفی با سرعت کم هم خسارت جانی به دنبال خواهد داشت در حالی که عارضه شدت تصادف در وسایط نقلیه نوشماره کمتر است.
رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به برگزاری دیدار مردمی در مرکز ۱۹۷ تبریز، گفت: بر اساس ابلاغ فرمانده کل فراجا، برنامه ۱۹۷ به صورت تمرکز در تهران و در برخی مواقع به تناسب همان زمان، با حضور فرماندهان پلیس راهور در استان ها برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم در روند خدمات ارایه شده از سوی پلیس راهور، برگزار و اقدامات لازم برای رفع آن ها انجام می شود.
سردار هادیانفر، با بیان اینکه هفته گذشته در تهران ۳۵۰ نفر به صورت حضوری و ۶۰ نفر به صورت تلفنی با سامانه ۱۹۷ ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کردند، افزود: امروز در تبریز نیز با حضور در مرکز ۱۹۷ به مشکلات ۱۶۰ نفر از مراجعه کنندگان این شهر و شهرهای استان در ارتباط با خدمات پلیس راهور رسیدگی شد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه معاونت های فنی و مهندسی، شماره گذاری و صدور گواهینامه پلیس راهور نیز به مشکلات مربوطه رسیدگی کردند، یادآور شد: عمده مراجعات مردم در بخش های آموزشگاه رانندگی و مربیان و موسسان این آموزشگاه ها، گواهینامه، شماره گذاری، استخدام و سایر بخش ها بود که تلاش شد تا در چارچوب قوانین و مقررات دستورات لازم برای رفع مشکلات مراجعه کنندگان صادر شود.
انتهای پیام/
سالانه ۲ میلیون خودرو به کشور اضافه خواهد شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار