استاندار خبر داد:

اجرای ۳۵۰ همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی

1402/03/31 - 14:08 - کد خبر: 94777 نسخه چاپی

نصر:  استاندار آذربایجان شرقی از اجرای ۳۵۰ همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم  روز چهارشنبه، ۳۱ خرداد، در جشن بین المللی ثبت ژئوپارک ارس، اظهار کرد: آذربایجان شرقی، سرزمین زرخیز بوده و ظرفیتی کم نظیر برای افزایش روابط دیپلماتیک کشور با کشورهای منطقه دارد.
وی با اشاره تمدن فلات آذربایجان، افزود: تاریخ، تمدن و فرهنگ آذربایجان، سرگذشت چندین هزار ساله دارد. بازار بزرگ تاریخی تبریز، قرارگیری در جاده ابریشم، مساجد تاریخی، کلیساها، آثار صخره‌ای کندوان، قلعه‌های تاریخی و بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت ملی در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اقلیم و طبیعت بکر استان با برخورداری از گونه‌های جانوری، ادامه داد: جنگل‌های ارسباران با ۱۴۰ هزار هکتار مساحت و بیش از هزاران گونه گیاهی و ۳۰۰ گونه جانوری یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره جهانی است. 
خرّم گفت: این سرزمین دارای گردشگری روستایی، عشایری، تاریخی و شهری بوده و گردشگری سلامت و گردشگری زمین شناختی از مهمترین هسته‌هایی گردشگری استان است.
وی در تشریح سه محور توسعه گردشگری استان، گفت: شمال استان از ارسباران تا منطقه آزاد ارس، مرکز استان به عنوان تبریز و جاده ابریشم و جنوب استان شامل دامنه‌های سهند و دریاچه ارومیه سه محور توسعه گردشگری در استان است.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تعداد ۷۴ پروژه تاسیسات گردشگری و میراث فرهنگی با سرمایه گذاری ۳۲ همت امروز در حال انجام و ساخت است. ۱۲۵ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با مبلغ ۳۵۰ همت در حوزه گردشگری در استان در حال اجرا است.
استاندار آذربایجان شرقی از بررسی ثبت جهانی بخش دیزمار جنگل‌های ارسباران و کاروانسراهای استان خبر داد و گفت: امیدواریم که در جریان ثبت جهانی ژئوپارک ارس، ظرفیت مهم و چشمگیر فرهنگ استان در کنار ویژگی‌های زمین شناختی برای دنیا معرفی شود و در سند تحولی دولت مردمی نیز بر تقویت روابط با همسایگان و اقدام جدی برای توسعه گردشگری تاکید شده و سیاست خارجی دولت بر همین مبنا پایه گذاری شده است.
معصومه پاشایی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: یک زمین برای زندگی داریم که قسمتی از آن به نام هر انسان بوده و هر یک سهمی از این کره زمین داریم اما باید از آن حفاظت کنیم.
وی افزود: یکی از تلاش‌هایی که برای حفظ کره زمین می‌کنیم، بهتر شناختن آن و ژئوپارک‌های است که گذشته زمین را به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: مناطق آزاد به جهت مدیریت محدود بروکراسی زیادی ندارند که امیدواریم با الگوگرفتن آن بتوانیم کشورمان را به سمتی ببریم که قدر داشته‌های خود را بدانیم.
پاشایی گفت: ارس در بهترین نقطه زیست محیطی کشور قرار گرفته و موقعیت امروز ما نیز مرهون توسعه همه جانبه است.
وی افزود: ارس، سرزمینی استاندارد برای سرمایه گذاری و زندگی است و دوست داریم که سرمایه گذاران محترم از تمامی کشورهای دنیا آمده و در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
انتهای پیام/
اجرای ۳۵۰ همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار