سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

توجه به سلامت ندامتگاه ها جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است

1402/03/30 - 17:07 - کد خبر: 94711 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه به ایجاد و راه اندازی ندامتگاه های سالم یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه است.

به گزارش نصر، فرشید رضایی روز سه شنبه در مراسم افتتاح زندان سالم در تبریز، افزود: سلامت افراد، پایه و اساس یک کشور است و ما باید سعی کنیم در ابتدا به فکر ایجاد سلامت در کشور باشیم که یکی از مکان های مورد غفلت قرار گرفته در سال های گذشته زندان هاست و باید تامین سلامت زندانیان به طور جدی پیگیری و برای آن برنامه ریزی شود.
وی تلاش های مسئولین سلامت آذربایجان شرقی و مدیران زندان مرکزی تبریز برای افتتاح زندان سالم برای اولین بار در کشور را گامی مهم و موثر دانست و ابراز امیدواری کرد این طرح، سرآغاز توجه به این قبیل مسائل در سطح کشور باشد.
رضایی ادامه داد: همواره در مسایل سلامت و بهداشت کشور صحبت از مقدم بودن پیشگیری بر درمان می شود، اما بحث ارتقای سلامت از پیشگیری نیز مقدم تر است و باید به صورت جدی به این امر توجه شود تا آینده ای سالم و به دور از هر گونه بیماری در جامعه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ارتقای سلامت می گوید که طوری باید برنامه ریزی کنیم که سلامت در یک جامعه ساخته شود، گفت: بر این اساس امروز کشورهایی که به امر زایش سلامت توجه دارند بسیار کم است، در حالیکه دین مبین اسلام به این بینش توجه زیاد و عمیقی داشته است.
رضایی اهمیت سلامت در وجود انسان و ابعاد مختلف آن شامل سلامت معنوی، اجتماعی، روانی و در نهایت سلامت جسمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سراسر جهان معمولا" سلامت جسمی انسان را به عنوان امر مهم تلقی می کنند، در حالی که با مراقبت از سلامت معنوی و اجتماعی و روان، سلامت جسمی نیز اغلب میسر می شود.
وی ادامه داد: کسب سلامت از طریق آموزش شروع می شود و این امر بدون کمک کلیه افراد جامعه و ارگان ها و دستگاه های مرتبط میسر نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای سلامت در زندان ها، گفت: سلامت به عنوان یکی از اساسی ترین محورهای زندگی بشری مطرح است و مسائل مختلفی در تامین سلامت دخیل است از این رو نقش سازمان ها و نهادهای مختلف باید در این خصوص به روشنی تبیین شود.
بهمن نقی پور افتتاح زندان سالم تبریز را نویدبخش حرکت های جدید در این عرصه عنوان و اضافه کرد: به منظور ارتقای سلامت در جامعه و به خصوص در زندان ها باید سازمان های دیگر نیز احساس تکلیف کرده و این مهم را در اولویت قرار دهند تا شاهد ارتقای سطح سلامت در این حوزه باشیم.
وی توجه به توانمندسازی نیروهای شاغل در مجموعه زندان ها را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: علاوه بر توجه به سلامت مددجویان زندانها، باید توجه ویژه ای به سلامت روان کارکنان زندان ها داشته باشیم، چون با توجه به شرایط و محیط کاری آنها در مقایسه با کارکنان سایر ادارات، پرداختن به این امر ضروری است.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از توجه ویژه مدیران سیستم بهداشت و درمان استان به زندان مرکزی تبریز، گفت: توجه به سلامت روحی و جسمی مددجویان زندان ها امری ضروری است و کرامت انسانی آنان نیز مانند سایر افراد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.
محمد جوادی افزود: زندان نیز همانند یک شهر کوچک است و هر آنچه که برای یک شهر لازم است برای زندان و ساکنین آن هم الزامی است.
وی با بیان اینکه افراد در زندان به دلیل محدودیت هایی که دارند نیازمند توجه بیشتر در همه زمینه ها به خصوص در حوزه سلامت و بهداشت هستند، ادامه داد: باید توجه بیشتری به این مددجوان داشته باشیم چرا که آنها نیز هموطنان و همشهریان ما هستند و بنا به وقوع مسائلی گرفتار در بند شده اند.
جوادی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر توجه ویژه به زندان تبریز و مددجویان این ندامتگاه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح زندان سالم شاهد ارتقای بیش از پیش سلامت روحی و جسمی و اجتماعی زندانیان باشیم.
انتهای پیام/
توجه به سلامت ندامتگاه ها جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار