مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛

ارتقای کمی و کیفی محیط بانی آذربایجان شرقی الزامی است

1402/03/30 - 17:01 - کد خبر: 94710 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به کمبودهای موجود در بخش محیط بانی این استان، گفت: ارتقای کمی و کیفی محیط بانی در نقاط مختلف تحت پوشش محیط زیست ضروری است و باید در این راستا با سرعت اقدام شود.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در بازدید از پناهگاه حیات وحش کیامکی جلفا و پاسگاه محیط بانی میاب شهرستان مرند، با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همدلی میان محیط بانان در این شرایط سخت کاری، افزود: محیط بانان ویترین و بازوی توانمند حفاظت محیط زیست است و با توجه به شرایط حساس و ویژه استان آذربایجان شرقی باید تقویت محیط بانی استان در اولویت قرار بگیرد.
وی ادامه داد: محیط بانی جزو مشاغل سختی است که همواره با خطرات زیادی مانند مواجهه با متخلفان همراه است که از این رو نیاز به حمایت و پشتیبانی عمیق دارد و از آنجائی که این قشر در خط مقدم حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی فعالیت می کنند، باید بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرند.
اشتری ارائه آموزش ها و دوره های تخصصی ویژه محیط بانان و همچنین فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم برای انجام هر چه بهتر وظایف محیط بانان را از رئوس برنامه های حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد.
به گفته وی هم اکنون ۱۳ درصد مساحت آذربایجان شرقی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و موقعیت حساس بسیاری از این مناطق لزوم افزایش محیط بانان را اجتناب ناپذیر می کند.
اشتری اظهار کرد: بر اساس معیارها و استاندارهای جهانی به ازای هر چهار هزار هکتار در عرصه های طبیعی باید حداقل یک محیط بان تعیین و به کار گمارده شود که شرایط کنونی آذربایجان شرقی فاصله زیادی با این شاخص را نشان می دهد.
انتهای پیام/
ارتقای کمی و کیفی محیط بانی آذربایجان شرقی الزامی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار