مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛

طرح تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز با ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست

1402/03/30 - 16:45 - کد خبر: 94707 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: طرح مشارکتی تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پیشرفت کلی این پروژه ۳۰ درصد است، افزود: عملیات اجرایی تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی از مبدا پل دیزل آباد تا پل شهید یاغچیان به طول ۱۶ کیلومتر و عرض ۶ متر با هدف سه خطه کردن این باند و کاهش بار ترافیکی این مسیر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: هم اکنون عملیات خاکی اجرای طرح تعریض این بزرگراه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان این که تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی تبریز موجب افزایش ترافیک در این محور شده است از مردم این شهر، مسافران و رانندگان این مسیر عذرخواهی کرد.
علیزاده، خواستار مشارکت ترددکنندگان از این بزرگراه با رعایت مسایل ایمنی در اجرای هرچه سریعتر این پروژه شد و ادامه داد: با فعالیت شبانه روزی، تلاش می شود این طرح در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.
کنارگذر جنوبی تبریز (آزادراه شهید کسایی) با اینکه کمتر از یک درصد راه‌های آذربایجان شرقی را شامل می‌شود، با دربرگیری حدود سه درصد از مجموع تصادفات رانندگی به جاده مرگ معروف شده و ساماندهی و ایمن‌سازی آن از مطالبات اصلی شهروندان است.
این آزادراه، در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.
سفر اول رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با ۱۸۸ مصوبه و اختصاص اعتباری در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان همراه بود.
انتهای پیام/
طرح تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز با ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   همشهري   11 ماه پیش  

باسلام و عرض خدا قوت
جا دارد تا در راستاي اجراي اين طرح همزمان به اصلاح ورودي و خروجي تقاطع جاده سنتو و كسايي در روي پل ديزا آباد (شهيد باكري) نيز اقدام گردد و در ادمه جاده ورودي به تبريز از ابتداي پليس راه ( خسروشاه) تا تقاطع كسايي نيز با حذف و اصلاح تعداد باندها در اين مسير نيز از نظر هندسي و ترافيكي اصلاح گردد.
با تشكر
پژوهشیار