خبر/

اهدا 240 سری جهیزیه به نوعروسان در آذربایجان شرقی

1402/03/30 - 13:28 - کد خبر: 94695 نسخه چاپی

نصر، بمناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) 240 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در استان اهدا شد.

به گزارش نصر، در این مراسم، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در خصوص فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: ازدواج دو شخصیت والای جهان اسلام الگوی تمام زوج ها در طول تاریخ بوده است و در زمان امروز که ازدواج ها سبک پیچیده ای دارد می تواند گره گشای مشکلات خانواده ها باشد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در شرایط کنونی مسائلی همچون انتخاب همسر و تشکیل خانواده با شرایط اقتصادی فعلی سخت بوده و خانواده ها نیز با روش های غلط کار را سخت تر می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مسائل غلط و تحمیل شده در برخی خانواده ها زیاد به چشم می آید و باعث مشکل آفرینی در خانواده ها می شود. مقام معظم رهبری نیز بارها به این موضوع تاکید کرده و خانواده ها را بر عدم سخت گیری در ازدواج جوانان توصیه کرده اند. امیدوارم مسئولان امر نیز با توجه به چنین موضوعاتی از افزایش انحرافات اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.
در ادامه حبیب ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۴۲ برنامه در هفته ازدواج انجام گرفته بود، یادآور شد: امسال در نظر داریم ۵۸۲ برنامه در طول هفته ازدواج برگزار نمائیم و همچنین چهار مرکز به ۲۸ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان اضافه کنیم که در شهرستان‌های تبریز، عجب شیر، ورزقان و مرند این مراکز افتتاح خواهند شد.
وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار از ۲۵ زوج از فرزندان رحمت (فرزندان بی سرپرست که در جمع خودشان با تم ازدواج کردند) حمایت خواهیم کرد.
ستوده نژاد همچنین از اهدا ۲۴۰ سری جهیزیه به همت کمیته امداد خبر داد و اذعان داشت: این تعداد از جهیزیه‌ها از ساختمان کمیته امداد استان به سمت شهرستان‌هایی که ازدواج در آن مکان صورت گرفته حرکت خواهند کرد.
در پایان نیز از زوج ایثارگر استان که 19 سال سابقه زندگی مشترک دارند، توسط نماینده ولی فقیه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
اهدا 240 سری جهیزیه به نوعروسان در آذربایجان شرقی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار