مدیر آموزش پیشگیری آتش نشانی اردبیل خبرداد:

آموزش اطفای حریق برای شهروندان داوطلب اردبیلی

1402/03/30 - 13:25 - کد خبر: 94694 نسخه چاپی

نصر: مدیر آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی اردبیل گفت: ۳۰۰ نفر از همشهریان آموزش اطفای حریق می بینند تا کمک رسان حادثه دیدگان باشند.

به گزارش نصر، علی میراحمدزاده در گفت و گویی، اظهار کرد: در کنار آموزش این تعداد داوطلب اطفای حریق، تلاش ما بر این است تا به صورت محله محور دوره‌های آموزشی را برای شهروندان برگزار کنیم تا مهارت اطفای حریق را بیاموزند.
وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی برای داوطلبان و علاقه مندان به صورت رایگان برگزار می‌شود تا در مراحل مختلف به شکل عملی و علمی با اطفای حریق و مقابله با حوادث ناگوار آتش سوزی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
مدیر آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی اردبیل گفت: این داوطلبان در قالب ۱۰ دوره به صورت رایگان از این آموزش‌ها استفاده خواهند کرد که در این بین بانوان نیز می‌توانند با حضور در این کلاس‌ها از آموزش و مهارت اطفای حریق آشنایی پیدا کنند.
میراحمدزاده افزود: در گام نخست کارکنان شاغل در جایگاه‌های سوخت و در مراحل بعد گروه‌های دیگر با این مهارت‌ها آشنایی پیدا کرده و دوره‌های مقدماتی و تخصصی را سپری می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بروز حوادث ناگوار به ویژه حریق و آتش سوزی همه ساله آسیب‌ها و هزینه‌های سنگینی را به بار می‌آورد که اگر گروه‌های مختلف جامعه با راهکارهای مختلف حریق آشنایی پیدا کنند، به راحتی می‌توانند از جان و سرمایه خود به خوبی حراست کنند.
میراحمدزاده اضافه کرد: در قالب این دوره‌ها تلاش ما بر این است تا گروه‌های مختلف جامعه حتی به شکل محله محور به اقشار علاقه مند از این دوره‌ها استفاده کنند که در مرحله اول برای ۳۰ نفر کلاس‌های آموزشی آغاز شده و ۳۰۰ نفر نیز در نوبت آموزش اطفای حریق قرار دارند.
مدیر آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی اردبیل رویکرد سازمان آتش نشانی را همگانی کردن آموزش‌ها در این حوزه حتی با همراهی آموزش و پرورش در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه امیدواریم در سال تحصیلی پیش رو بتوانیم برنامه‌های آموزشی، عملی و علمی خود را به پیش ببریم.
انتهای پیام/
آموزش اطفای حریق برای شهروندان داوطلب اردبیلی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار