سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نارنجی باد و باران برای ۶ استان

1402/03/30 - 12:42 - کد خبر: 94691 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواشناسی امروز برای دو استان هشدار بارندگی و برای چهار استان هشدار وزش باد و گردوخاک صادر کرده است.

به گزارش نصر، امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، با پیش بینی رگبار، تگرگ، رعدو برق و وزش باد شدید هشدار نارنجی برقرار است.
بر اساس این هشدار در این استان ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاع وجود دارد.  
هموطنان در این مناطق از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و ایستادن در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند.
برای تهران، البرز، قم و شمال استان مرکزی نیز با پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک، هشدار صادر شده است که این هشدار تا پیش از ظهر امروز اعتبار دارد.
در مناطق مذکور، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری (از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت)، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.
هموطنان بویژه بیماران قلبی تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد‌های غیرضرور خودداری کنند. احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.
انتهای پیام/
هشدار نارنجی باد و باران برای ۶ استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار