امام جمعه تبریز:

خدمات جهاد سازندگی نباید فراموش شود

1402/03/29 - 20:40 - کد خبر: 94656 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم خدمات جهادسازندگی در روستاها و در جبهه های جنگ فراموش شود، گفت: خدمات و رشادت های جهادسازندگی به خصوص در دوران دفاع مقدس تاکنون کم رنگ در جامعه منعکس شده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار جهادگر شهید حاج بهروز پورشریفی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس استان آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: رزمندگانی که در جبهه های جنگ تحمیلی حضور داشتند بهتر می توانند نقش و تاثیر جهاد سازندگی را در دوران دفاع مقدس درک کنند.
وی با اشاره به نقش گردان های رزمی و مهندسی جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در راه سازی و پل سازی و سنگر سازی، گفت: نباید اجازه بدهیم نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس فراموش شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه چه بسیار جهادگرانی داشتیم که جلوتر از رزمندگان حرکت می کردند و خاکریزها و سنگرها را می ساختند، خاطرنشان کرد: ساخت پل بعثت و پل خیبر در جنگ تحمیلی مایه افتخار جهاد سازندگی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین افزود: خدماتی که جهادگران در روستاها و مناطق محروم انجام دادند برای همیشه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای سرافزار جهاد سازندگی و سنگر سازان بی سنگر خاصه شهید حاج «بهروز پور شریفی» از فرماندهان عملیات مهندسی جنگ در تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی و طراح پل خیبر گرامی داشته و روایتی از آن شهید توسط همرزمانش ارائه شد، در پایان مراسم نیز از نگاره شهید پورشریفی رونمایی و از خانواده این سردار شهید تجلیل شد.
انتهای پیام/
خدمات جهاد سازندگی نباید فراموش شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار