همزمان با عید غدیرخم؛

صفه جنوبی مقبره‌الشعرا به بهره برداری می‌رسد

1402/03/29 - 15:17 - کد خبر: 94629 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از صفه جنوبی مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا همزمان با عید سعید غدیرخم خبر داد.

به گزارش نصر، حسین منیری‌فر در گفتگو با شهریار اظهار کرد: همزمان با اجرای صفه جنوبی  مقبره‌الشعرا، پارک مقبره‌الشعرا با ۵ هزار مترمربع مساحت و سنگفرش معابر پیرامون این مجموعه به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال  در دست اجرا است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا افزود: پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل بوده و همزمان با عید بزرگ غدیرخم به به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به مشخصات پروژه کفسازی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا اعلام کرد: این پروژه با ۲۵۰۰ مترمربع مساحت و ۴۰ میلیارد تومان هزینه در دست تکمیل بوده و با اجرای آن خطر سازه‌ای مقبره‌الشعرا رفع و ورود گردشگران به داخل مجموعه نیز تسهیل می‌یابد.
منیری‌فر اضافه کرد: اشعار استاد شهریار نیز در ورودی این مجموعه به صورت کاشی‌کاری نصب می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری از صفه شمالی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا خاطرنشان کرد: ضلع شمالی این مجموعه شهریور سال گذشته با  هشت هزار مترمربع مساحت  و با هزینه ۲۵ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده بود که با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا خواهیم بود.
انتهای پیام/
صفه جنوبی مقبره‌الشعرا به بهره برداری می‌رسد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار