دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

فوت ۱۷۵ نفر بر اثر سوء مصرف انواع موادمخدر در آذربایجان شرقی

1402/03/29 - 14:16 - کد خبر: 94626 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۱۷۵ نفر بر اثر سوء مصرف انواع موادمخدر در استان فوت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نصر، امیر رنجبر روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: پدیده شوم مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان بحران چهارم در جهان شناخته شده و ۲۰۰ کشور قربانی این پدیده شوم می باشند.
وی تنها راهکار برون رفت از این پدیده را پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها، جوانان و نوجوانان از عواقب مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین شیوع شناسی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد بوده که در استان آذربایجان شرقی ۱.۲۲ درصد است.
رنجبر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر برای مداخلات کاهش آسیب، پیشگیری، فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی در ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر شهری و روستایی و ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشتیم، افزود: کشفیات مواد مخدر روانگردان در استان ۶۲ درصد افزایش یافته همچنین یک کارگاه تولیدی در شهرستان مرند نیز شناسایی و پملپ شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام پاتوق های معتادان متجاهر در سطح استان شناسایی و جمع آوری شده است، اظهار کرد: ۸۳ هزار معتاد شناسنامه دار در استان وجود دارد که در ۲۵۸ مرکز درمانی و حمایتی تحت درمان قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۷۶۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.
رنجبر با اشاره به فعالیت ۱۰۲ سازمان مردم نهاد در حوزه های پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانمندسازی بهبودیافتگان در استان فعال است، افزود: برای ۴۵۰ نفر از بهبودیافتگان اشتغال زایی شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و خطر شیوع مواد روانگردان مواجه هستیم، تاکید کرد: اصلاح و به‌روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی ضروری است.
انتهای پیام/
فوت ۱۷۵ نفر بر اثر سوء مصرف انواع موادمخدر در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار