مدیرکل مدیریت بحران استانداری جزئیات سیل را تشریح کرد:

جان باختن یک نفر و وارد شدن خسارات سنگین بر اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

1402/03/29 - 11:11 - کد خبر: 94603 نسخه چاپی

نصر:  مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ضمن تشریح خسارات سیل در استان، گفت: در اثر شدت بارش باران در شهرستان خداآفرین یک نفر فوت کرده و خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی وارد شده است.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر ضمن اعلام هشدار نارنجی توسط هواشناسی در استان، اظهار کرد: روز گذشته در شهرستان‌های نیمه‌ی شمالی استان به خصوص کلیبر، هوراند و اهر در اثر شدت بارش‌ها سیل جاری و موجب فوت جوانی در بخش گرمادوز شهر خداآفرین شد.
وی بیان کرد: سیل موجب آبگرفتگی برخی منازل مسکونی، آسیب اراضی روستایی، آسیب به زیرساخت‌های آب، برق و گاز و همچنین خسارات سنگین در مزارع، باغات و شالیزارها در نیمه شمالی استان شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استاندار با بیان اینکه فرماندار خداآفرین با حضور در نواحی آسیب دیده جزئیات خسارت را ثبت می‌کند، خاطرنشان کرد: خسارت‌های ناشی از سیل به سازمان بحران کشور ابلاغ می‌شود.
وی افزود: تمامی هشدارهای لازم بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور به فرمانداران، شهرداران، بخشداران و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، استان ابلاغ شده است.
هنربر ادامه داد: بر اساس این هشدارها، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بر اثر بارش‌های رگباری و رعدوبرق پیش بینی شده و در این راستا، از مردم استان خواهشمندیم تا نکات ایمنی را رعایت کرده و از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: بنابر هشدار نارنجی هواشناسی در استان احتمال وقوع سیل در نواحی نیمه‌ی شمالی آذربایجان بیشتر است.
انتهای پیام/
جان باختن یک نفر و وارد شدن خسارات سنگین بر اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار