مدیرکل مدیریت بحران کشور خبر داد:

دستورات ویژه رئیس جمهور برای سیل گرمی

1402/03/28 - 15:28 - کد خبر: 94562 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران کشور گفت: رئیس جمهور بر بهسازی، نوسازی و ساخت با کیفیت‌تر ابنیه‌های سیل زده شمال استان اردبیل تاکید دارد.

به گزارش نصر، محمدحسن نامی صبح یکشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان مشگین شهر، اظهار کرد: از چند روز پیش در جریان سیل و رخداد بی سابقه این پدیده طبیعی در استان اردبیل بودیم که با تلاش‌های مسئولان در وزارت کشور، راه و شهرسازی و مدیریت بحران کشور دستور ویژه رئیس جمهور مبنی بر ساخت کیفی و بادوام ابنیه های سیل زده شمال استان اردبیل صادر شد.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای بازسازی، بهسازی و ساخت سریع ابنیه سیل زده استان اردبیل تاکید و دستورات ویژه صادر کرده است، خاطرنشان کرد: ما در تمامی استان‌ها به ویژه مناطق روستایی ساخت مستحکم بناها را مورد تاکید قرار می‌دهیم که این اصل باید در تمام موارد به ویژه در ساخت و سازهای اخیر در کشور باید رعایت شود.
مدیرکل مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در چند روز گذشته و طی تماس‌های تلفنی مکرر با استاندار و امام جمعه اردبیل اعتبارات خوبی برای بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل تخصیص یافته است، تصریح کرد: با دستور ویژه رئیس جمهور مبنی بر توجه به ابنیه‌های تخریب شده و آسیب دیده شمال استان اردبیل در سیلاب‌های اخیر به زودی اقدامات لازم به شکل ملی و استانی در دستور کار خواهد بود.
نامی با اشاره به اینکه از دو روز قبل نیز رئیس بنیاد مسکن کشور از ابنیه ها، زیرساخت و مساکن روستایی آسیب دیده از سیل بازدید کرده اند، افزود: امروز در یک نشست تخصصی و با بررسی کارشناسی میزان خسارات سیل برآورد شده و در جلسه مدیریت بحران کشور در شهرستان گرمی تصمیمات لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اتخاذ می‌شود.
وی ادامه داد: اعمال اقدامات فنی و کارشناسی برای بسترسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها مناطق سیل زده استان اردبیل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها، در دستور کار است.
انتهای پیام/
دستورات ویژه رئیس جمهور برای سیل گرمی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار