تد کروز: درآمد ۱۰ میلیون دلاری بایدن در ۲۰۱۷ از کجا بود؟

1402/03/28 - 12:33 - کد خبر: 94544 نسخه چاپی

نصر: تد کروز از بایدن خواسته تا اطلاعاتی درباره "منابع مرموز" ۱۰ میلیون دلاری که در ۲۰۱۷ کسب کرده بود، ارائه کند.

به گزارش نصر، به نوشته روزنامه دیلی میل، پس از آنکه دوران معاونت جو بایدن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۷ پایان یافت، بایدن و همسرش یک معامله پر سود کتاب به ارزش هشت میلیون دلار امضا کرده و تور سخنرانی به راه انداختند که در طول چند سال برایشان بیش از چهار میلیون دلار درآمد داشت.
درآمد حاصل از معامله کتاب و سخنرانی‌ها از طریق دو نهاد به نام شرکت‌های "اس" منتقل می‌شد که از پول‌ها در برابر برخی مالیات‌ها محافظت می‌کرد و منبع نهایی اظهارنامه‌های مالیاتی را که بایدن‌ها به طور عمومی منتشر کرده بودند، پنهان کرد.
حالا تد کروز جمهوری خواه اهل تگزاس اشاره دارد که فقدان شفافیت در ارتباط با سندی از اف.بی.آی نشان می‌دهد که ادعای جمهوری خواهان مبنی بر این است که بایدن در یک طرح رشوه پنج میلیون دلاری وقتی که معاون اوباما بوده، دست داشته است.
کروز گفت: شما به یک اظهارنامه مالیاتی نگاه می‌کنید که مربوط به ۱۰ میلیون دلار پول نقد است که از یک منبع مرموز تهیه شده است.
به گزارش شبکه خبری سی.ان.بی.سی، این پول که بایدن می‌گوید از معاملات و سخنرانی‌های مربوط به کتاب است، به عنوان حق توزیع و نه حقوق به بایدن و همسرش پرداخت شد.
اما کروز مدعی است که زمان بندی دریافت این پول با توجه به ادعاهای تایید نشده مبنی بر پرداخت پنج میلیون دلار حق مبادله پول برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی بین بایدن و یک تبعه خارجی، محل شک و شبهه است.
این ادعا بر اساس سندی از سوی اف.بی.آی مطرح شده که گفته می‌شود در مصاحبه‌ای با یک خبرچین انجام شده و برخی از اعضای کنگره آن را رویت کرده‌اند.
این خبرچین مدعی شد که مدیر عامل شرکت گاز اوکراینی "بوریسما" مبلغ پنج میلیون دلار به جو بایدن و پسرش هانتر پرداخته تا تحقیقات دادستان کل اوکراین، ویکتور شوکین، را در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ متوقف کنند.
کروز افزود: این افشاگر می‌گوید بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور بود، یکی از مدیران ارشد کمپانی بوریسما شخصا پنج میلیون دلار پول نقد به او پیشنهاد داد تا بتواند یک معامله فاسد انجام دهد و تصمیمات رسمی برای کمپانی بوریسما بگیرد.
انتهای پیام/
تد کروز: درآمد ۱۰ میلیون دلاری بایدن در ۲۰۱۷ از کجا بود؟ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار