مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛

اوج مصرف برق در استان اردبیل امسال به ۴۷۰ مگاوات می‌ رسد

1402/03/28 - 09:23 - کد خبر: 94526 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اوج مصرف برق این استان در تابستان گذشته ۴۵۰ مگاوات بود و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۴۷۰ مگاوات افزایش یابد.

به گزارش نصر، حسین قدیمی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه بخش خانگی، صنعت و کشاورزی به ترتیب بیشترین سهم را در مصرف برق استان دارند، افزود: بخش خانگی با ۴۰ درصد مصرف در جایگاه اول قرار دارد و بعد از آن به ترتیب بخش صنایع و واحدهای تولیدی با ۲۷ درصد مصرف در جایگاه دوم، بخش کشاورزی با ۱۶ درصد مصرف در رتبه سوم و اماکن تجاری، معابر و عمومی در جایگاه بعدی قرار دارند.
وی اظهار کرد: از ۶۲۰ هزار مشترک برق در استان اردبیل ۸۱ درصد آنها خانگی، ۱۲ درصد تجاری، ۴.۵ درصد عمومی و ۱.۹ درصد نیز سایر موارد هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان همزمان با سراسر کشور برای کاهش مصرف برق و عبور از پیک مصرف در تابستان ۲ طرح پاداش صرفه‌جویی و اجرای قانون افزایش پلکانی تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف را اجرا می‌کند.
قدیمی اضافه کرد: بر این اساس مشترکانی که در فصل گرم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند و تعرفه مصرفی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند به‌صورت پلکانی و تصاعدی افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد: اوج پیک بار مصرف برق استان اردبیل در تابستان پارسال ۴۵۰ مگاوات بود و پیش‌بینی می‌شود اوج پیک بار مصرف استان در تابستان امسال ۴۷۰ مگاوات باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه هر سال به‌طور میانگین ۶ درصد مصرف برق در استان اردبیل افزایش می‌یابد، گفت: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه‌جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه‌روز به‌ویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری است.
قدیمی از مصرف‌کنندگان خواست با صرفه‌جویی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف شرکت توزیع برق استان را در ارائه خدمات مطلوب‌تر و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته یاری کنند.
انتهای پیام/
اوج مصرف برق در استان اردبیل امسال به ۴۷۰ مگاوات می‌ رسد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار