هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها؛

تبلیغات فروش سوالات کنکور دام کلاهبرداران سایبری است

1402/03/27 - 20:03 - کد خبر: 94514 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا هشدار داد : فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است و مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از داوطلبان کنکور هستند.

به گزارش نصر، سرهنگ حامد محمدی سپاسی با بیان اینکه آگهی‌های فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دورغ است، افزود: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌های فروش سوالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار یافته و با این ترفند خریداران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت نموده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده و حساب بانکی شان را خالی می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخ‌گوی خریدار نبوده و یا سوالات ادوار گذشته را ارسال می‌نمایند.
وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال‌، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.
سرهنگ سپاسی به داوطلبان کنکور توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.
این مقام سایبری یادآور شد: داوطلبان و والدین آنها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فراجا گفت: همچنین با نزدیک شدن به کنکور شاهد فروش داروهای تقویت کننده هوش و حافظه و یا کاهش اضطراب در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم، داروهایی که شاید در کوتاه مدت موجب تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب شود اما مصرف مداوم آنها عوارض بدی مثل افسردگی، اعتیاد و... دارد.
سرهنگ سپاسی با بیان اینکه اضطراب و استرس امری جدانشدنی از داوطلبان کنکور است، افزود: همراهی خانواده با فرزندان و کاهش فشار روانی و استرس و افزایش اعتماد به نفس در داوطلبان کنکور می‌تواند زمینه موفقیت فرزندان آنها را فراهم کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارکرد بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام تفریحی است، به خانواده‌ها توصیه کرد: در سال کنکور دانش آموزان از برنامه‌های مجازی که صرفا جنبه سرگرمی مثل تلگرام و اینستاگرام دارند بپرهیزند؛ حواشی موجود در شبکه‌های اجتماعی برای داوطلبان کنکور بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است دانش آموزان درگیر این حواشی شده و درگیری‌های ذهنی پیدا کنند.
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی گفت : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس http://cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.
انتهای پیام/
تبلیغات فروش سوالات کنکور دام کلاهبرداران سایبری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار