خبر/

تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند

1402/03/27 - 18:29 - کد خبر: 94507 نسخه چاپی

نصر: فرماندار خوی در پی زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری از اعزام ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، ذبیح اله کاظمی گفت: ساعت ۱۶ و ۴۳ ثانیه امروز زمین لرزه ای به قدرت ۴.۷ ریشتر شهرستان خوی را به لرزاند.
وی ادامه داد: در پی این زلزله، ۲۵ تیم ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و نتایج اولیه خسارت‌ه را پس از ارزیابی به اطلاع مردم خواهیم رساند.
کاظمی افزود: خوشبختانه تا بدین لحظه هیچ تلفات جانی و یا مصدوم و همچنین تخریب واحدهای مسکونی و دامی در شهرستان گزارش نشده است.
فرماندار خوی اظهار کرد: تمامی تیم‌های امداد و نجات، اورژانس، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز سریعا وارد عمل خواهند شد.
وی یادآور شد: از مردم شهرستان خوی خواهشمندیم با حفظ آرامش خود به مکان‌های امن رفته و همچنین به شایعات توجه نکرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص زمین لرزه را از منابع موثق پیگیری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی هم گفت: بدنبال وقوع زلزله در «ایواوغلی خوی» بلافاصله با دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های خوی و سلماس به حالت آماده باش در آمدند.
عباس جعفری تاکید کرد: عملیات ارزیابی خسارت‌های احتمالی توسط همکاران بخشداری، دهیاران، هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجانغربی هم اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه، ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستاهای جمشید خان و پیرکندی خوی که کانون زلزله بوده حضور یافته و در حال ارزیابی خسارت احتمالی هستند.
حمید محبوبی با بیان اینکه خوشبختانه فعلا خسارتی گزارش نشده است، افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر آذربایجانغربی در شعب خوی، سلماس، چایپاره و پایگاه‌های امداد و نجات دیگر مناطق استان در آماده‌باش کامل است.
انتهای پیام/
تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار