مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی؛

چهار هزار و ۵۹۷ زائر از فرودگاه تبریز به مدینه منوره اعزام شدند

1402/03/27 - 16:21 - کد خبر: 94498 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: چهار هزار و ۵۹۷ زائر در قالب ۲۱ پرواز از فرودگاه تبریز به مدینه منوره اعزام شدند.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز شنبه در گفت و گو با بیان اینکه عملیات رفت حج تمتع سال ۱۴۰۲ از فرودگاه تبریز پایان یافت، افزود: اعزام زائران استان به سرزمین وحی از ۱۹ تا ۲۵ خرداد انجام شد.
وی با اشاره به آمادگی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برای بازگشت حجاج از سرزمین وحی، اظهار کرد: عملیات برگشت زائران استان از ۲۷ تیر ماه آغاز می شود و تا دوم مرداد ماه این عملیات ادامه می یابد.
آذری، با بیان اینکه اعزام زائران از فرودگاه تبریز به مدینه منوره بدون بروز مشکلی انجام شد، ادامه داد: تلاش می شود عملیات بازگشت زائران نیز بدون بروز مشکلی انجام شود.
آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/
چهار هزار و ۵۹۷ زائر از فرودگاه تبریز به مدینه منوره اعزام شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار